22
juni
2023
|
09:51
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz en Superplastic lanceren gelimiteerde Capsule Collection tijdens exclusief event in New York

Samenvatting

·         De samenwerking tussen Mercedes-Benz en Superplastic wordt deze zomer voortgezet met de lancering van een co-branded Superdackel Capsule Collection

·         De gelimiteerde collector’s & fashion collection gaat live op 21 juni tijdens een exclusief event in de flagship store van Superplastic in New York City – met een gastoptreden van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse

·         Superdackel, de nieuwste toevoeging aan het Superplastic-universum, gaat samen met zijn vrienden Janky & Guggimon op pad als digitale reisgenoten in het nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse MBUX Superscreen

Vandaag heeft het upcoming entertainmentmerk Superplastic – thuisbasis van de fictieve personalities Janky & Guggimon – een volgende stap gezet in de samenwerking met Mercedes-Benz, een van de grootste fabrikanten van luxe voertuigen ter wereld. De twee merken bereiden zich voor op hun volgende avontuur met een gelimiteerde Capsule Collection en een VIP-event in de flagship store van Superplastic in de New Yorkse wijk SoHo. Het event wordt georganiseerd ter ere van Superdackel, de nieuwste vriend van het Superplastic-universum, en valt samen met de ‘Dag van de Teckel’.

 De twee merken maakten hun onverwachte samenwerking in januari bekend tijdens de CES 2023. Daar maakten fans voor het eerst kennis met Superdackel, de moderne herinterpretatie van de ‘Wackeldackel’ – het ietwat saaie ‘knikkende hondje’ dat al generaties lang dashboards en hoedenplanken siert en de harten van generaties automobilisten over de hele wereld heeft veroverd. Tijdens de show in Las Vegas ging ook de korte animatiefilm ‘Road Tripz – Starring Janky, Guggimon & Superdackel’ in première, waarin de fysieke wereld van Mercedes-Benz samenkomt met het digitale universum van Superplastic. De korte film bevat een joyride op hoge snelheid door New York, met de typische grappen van Janky & Guggimon en een magische ruimtewalvis. De film is een belevenis voor nieuwe en oude fans van Mercedes-Benz. De animatie, gemixt in Dolby Atmos, werd ook geïntegreerd in het MBUX Superscreen, het middelpunt van het interieur van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse, die in april zijn wereldpremière beleefde. In de periode waarin de E-Klasse werd ontwikkeld, is ook de Superdackel geëvolueerd – van een fysiek speeltje op het dashboard tot een digitale reisgenoot.

 De nieuwe E-Klasse van Mercedes-Benz

Net als de originele Wackeldackel is de Mercedes-Benz E-Klasse een automotive icoon – het is het best verkochte productiemodel in de geschiedenis van de autofabrikant en al meer dan zeventig jaar een favoriet bij de klanten. Mercedes-Benz heeft deze automotive legende getransformeerd om hem perfect te laten aansluiten op de wijze waarop mensen hun voertuig tegenwoordig gebruiken – digitaler en persoonlijker dan ooit. Hiertoe behoort ook het hoogwaardige Burmester® 4D-surround sound system met Dolby Atmos dat van entertainment streamen (van Superplastic, uiteraard!) een indrukwekkende ervaring maakt. Mercedes-Benz heeft de E-Klasse een uniek ‘Welcome Home’-gevoel en uitzonderlijke digitale intelligentie meegegeven. Het interieur is voorzien van toptechnologie en modern design, die maar één doel dienen: zich aanpassen aan de behoeften en individuele voorkeuren van klanten.

 Het event 

Mercedes-Benz en Superplastic organiseren op 21 juni een exclusief launch-event in de flagship store van Superplastic in SoHo, New York, waar de gehele Superdackel Collection te koop is. Het event zet de samenwerking luister bij met een indrukwekkende galerie en full-screen animaties van de korte film. Gasten worden begroet door de reusachtige, 2,5 meter hoge Superdackel-sculptuur, die ook tijdens de CES-beurs werd onthuld.

 “De kans om Superdackel samen met Mercedes-Benz tot leven te laten komen, heeft de grenzen en mogelijkheden van ons digitale universum ver overschreden, omdat het een iconisch moment is. Janky & Guggimon vinden het geweldig om een nieuwe ‘partner in crime’ te hebben en zullen samen heel wat stof doen opwaaien.”

Galen McKamy, Chief Creative Officer van Superplastic

“Het was een spannende en zeer plezierige ervaring om met het Superplastic-team samen te werken en de iconische ‘bobblehead’ opnieuw vorm te geven, om Superdackel zo tot leven te laten komen in deze collector’s & fashion collection. Mensen over de gehele wereld houden ervan om hun eigen persoonlijke touch aan hun voertuig toe te voegen, zelfs in het digitale tijdperk.”

Julia Hofmann, hoofd Branded Entertainment & Brand Partnerships van Mercedes-Benz

De collection

Het pronkstuk van de collection is een handgemaakte 12” (30,4 cm) Superdackel Special Edition. Deze werd in de VS gemaakt van kersen-, esdoorn-, walnoot- en elzenhout en is voorzien van het iconische Mercedes-Benz logo. De Superdackel-sculptuur symboliseert hoe Mercedes-Benz en Superplastic de werelden van luxe voertuigen en digitale creatieve samenvoegen. Dit collector's item is gelimiteerd tot slechts 65 stuks en wordt geleverd met een kleine sokkel en een op maat gemaakte baltic birch box (Baltisch berkenhout) – een must-have voor kunst-, design- en autoliefhebbers. Daarnaast omvat de exclusieve samenwerking een premium fashion collection met luxe accessoires.

 De items zijn gemaakt met materialen uitsluitend uit de VS, in lijn met de missie van beide merken om netto CO2-neutraal te zijn en zich in te zetten voor economische, ecologische en sociale verantwoordelijkheid, in het belang van de klimaatbescherming en het tegengaan van luchtvervuiling.

 Collection items:

 Houten Superdackel-figuur

·       De Superdackel is een nieuw ontworpen wiebelende teckel met een nieuwe look! Een geactualiseerde versie van een klassieker gemaakt van hout uit de VS. Gelimiteerde oplage van 65 stuks, genummerd.

Hoodie

·       De Mercedes-Benz x Superplastic hoodie van 100% biologisch katoen is voorzien van het iconische Superdackel-logo.   

Sjaal

·       De Mercedes-Benz x Superplastic sjaal is gemaakt van 100% zijde is voorzien van een opvallend ruitpatroon en het iconische Superdackel-logo.   

Hondenhalsband

·       De Mercedes-Benz x Superplastic halsband is verkrijgbaar in de maten S (nekmaat 31-37 cm) en M (nekmaat 39-45 cm) en voorzien van het iconische Superdackel-logo, zodat je trouwe viervoeter altijd hip voor de dag komt. 

 De gelimiteerde Capsule Collection is tot en met 26 juni 2023 online verkrijgbaar via superplastic.co en in de Superplastics-winkel op 15 Prince St, New York, NY 10012.

 Over Superplastic

Superplastic is een wereldwijd entertainmentmerk dat een reeks bekende fictieve personalities en influencers creëert en beheert. Het merk is sterk op social media en heeft partnerships met merken als Gucci en Fortnite. Superplastic is leider op het gebied van luxe designerspeelgoed, muziek, mode en web3, met talloze samenwerkingen op het snijvlak van de digitale en fysieke wereld.

 Het culturele engagement van Mercedes-Benz

In zijn culturele activiteiten en designsamenwerkingen belicht Mercedes-Benz best practices en werkt het samen met creatieven die staan voor waarden als uitstekend en verantwoord design, creativiteit en innovatie. De fabrikant van luxe voertuigen is actief over de hele wereld en heeft initiatieven gelanceerd met enkele van de grootste namen in de muziek, kunst en mode. De wereld van Mercedes-Benz dient als platform voor ontmoeting en uitwisseling van ideeën met creatieve pioniers in hun vakgebied.

 

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.