21
maart
2023
|
14:13
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz en partners op SXSW: een voorproefje van innovatieve technologieën en autonoom rijden

download
SXSW_MeMedia_V11_16x9_SUBS_EN

Markus Schäfer, CTO van Mercedes-Benz, was aanwezig op de 2023 South By Southwest® (SXSW®) Conference om de huidige en toekomstige ontwikkelingen op het gebied van geautomatiseerd rijden te bespreken met technologiepartners Austin Russell, CEO en oprichter van Luminar, en RJ, CEO van ZYNC. De deelnemers leerden hoe voertuigtechnologie het leven van klanten verrijkt en hen meer tijd geeft om de dingen te doen waar ze van houden, zoals tijd doorbrengen met vrienden en familie, naar muziek luisteren of films kijken.

Een van de innovatieve technologieën die naadloos passen in het moderne voertuigdesign is de Chip to Cloud-architectuur. Deze maakt veiligheid, schaalbaarheid en connectiviteit mogelijk en is nodig voor toekomstige geautomatiseerde rij- en infotainmentfuncties.

Markus Schäfer legde uit hoe Mercedes-Benz waardevolle tijd teruggeeft aan klanten die gebruikmaken van het hooggeautomatiseerde rijsysteem DRIVE PILOT dat in mei 2022 in Duitsland is geïntroduceerd en later dit jaar ook in het Amerikaanse Nevada en Californië beschikbaar is.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.