17
april
2014
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan internationaal samenwerken

Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan nog nauwer samenwerken dan tot nu toe al het geval is. De internationale samenwerking op het gebied van marketing en communicatie staat hierbij centraal. Beide merken creëren daarmee synergieën bij de benadering van hun gemeenschappelijke doelgroepen in het premium en luxe segment. Eerste gezamenlijke projecten zijn al succesvol gerealiseerd, meerdere volgen in de loop van dit jaar.
 

Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan hun bestaande samenwerking intensiveren. Op basis van de zakelijke traditie van beide ondernemingen – van familiebedrijf tot internationaal opererende concerns – en de strategische aanpak in het premium en luxe segment sluiten het auto- en het modemerk perfect op elkaar aan. Beide merken staan garant voor elegantie en de beste kwaliteit en staan voor moderne luxe. Hetzelfde geldt voor hun passie voor perfectie en stijl.
 

Ook sponsoractiviteiten vormen een link tussen beide concerns. Hugo Boss is een ervaren partner op het gebied van sport en lifestyle, waarin ook Mercedes-Benz actief is. Bovendien is Mercedes-Benz al jaren een begrip in de modewereld. Naast de Mercedes-Benz Fashion Week in New York en Berlijn behoort Mercedes-Benz ook in Milaan, Parijs, Londen en Amsterdam tot de gevestigde modescene. Momenteel is het merk actief op 47 modeplatforms in 26 landen.
 

De toekomstige samenwerking biedt een breed scala aan mogelijkheden. Door de ontwikkeling van innovatieve concepten - bijvoorbeeld bij gezamenlijke events en sponsoractiviteiten - worden de klanten van beide merken op een nieuwe manier benaderd. Hiermee worden aanzienlijke synergieën in het premium en luxe segment gecreëerd.