Mercedes-Benz breidt EQE SUV-modelfamilie uit met nieuw instapmodel: de EQE SUV 300
· Consumentenadviesprijzen beginnen bij € 83.4801 voor de EQE SUV 300 Business Edition (energieverbruik gecombineerd (WLTP): 18,1‑21,1 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd (WLTP): 0 g/km2)
Mercedes-Benz breidt de modelfamilie van de EQE SUV verder uit met een nieuw instapmodel: de EQE SUV 300. De EQE SUV 300 met 180 kW (245 pk) heeft een actieradius (WLTP) van 578 km. De nieuwe achterwielaangedreven variant is nu te bestellen en consumentenadviesprijzen beginnen bij € 83.480.
Nieuwe uitrustingslijnen: Business Edition en Sport Edition
Tegelijk met de introductie van de EQE SUV 300 introduceert Mercedes-Benz twee nieuwe uitrustingslijnen voor de EQE SUV: de Business Edition en de Sport Edition. De Business Edition heeft als basis de bekende Business Line. De Sport Edition is voorzien van de AMG Line, aangevuld met 21” multispaaks lichtmetalen AMG-velgen.
Tot de standaarduitrusting behoren onder meer het Electric Art exterieur en het Electric Art interieur. Verder zijn onder meer metallic-lak, verzonken portiergrepen, MBUX High-end displaypakket3, smartphone-integratie en voorbereiding digitale sleuteloverdracht standaard. De eveneens standaard warmtepomp verhoogt het klimaatcomfort en de efficiëntie door de restwarmte van de elektrische aandrijving (omvormer en elektromotor) en de HV-accu te gebruiken om het interieur te verwarmen. Dit vermindert het energieverbruik drastisch en vergroot de actieradius.
Het omvangrijke aanbod van af fabriek rijassistentiesystemen omvat onder meer de actieve spoorassistent, de actieve afstandsassistent DISTRONIC en de dodehoekassistent.
Belangrijke uitrustingen zijn gebundeld in pakketten met de naam Business plus, Premium en Premium plus. De beschikbaarheid hangt af van het modeltype.
De prijzen in één oogopslag: Business Edition
EQE 300 | EQE 350+ | EQE 350 4MATIC | EQE 500 4MATIC | ||
Max. vermogen | kW/pk | 180/245 | 215/292 | 215/292 | 300/408 |
Max. koppel | Nm | 550 | 565 | 765 | 858 |
Energieverbruik gecomb. (WLTP)2 | kWh / | 18,1-21,1 | 18,0-20,8 | 18,7-21,8 | 18,8-21,9 |
CO2-emissie gecomb. (WLTP)2 | g/km | 0 | 0 | 0 | 0 |
Actieradius (WLTP)2 | km | 578-499 | 618-537 | 557-479 | 594-514 |
Consumentenadviesprijs1 vanaf | € | 83.480 | 86.505 | 88.925 | 96.185 |
De prijzen in één oogopslag: Sport Edition
EQE 300 | EQE 350+ | EQE 350 4MATIC | EQE 500 4MATIC | ||
Max. vermogen | kW/pk | 180/245 | 215/292 | 215/292 | 300/408 |
Max. koppel | Nm | 550 | 565 | 765 | 858 |
Energieverbruik gecomb. (WLTP)2 | kWh / | 18,-21,1 | 18,0-20,8 | 18,7-21,8 | 18,8-21,9 |
CO2-emissie gecomb. (WLTP)2 | g/km | 0 | 0 | 0 | 0 |
Actieradius (WLTP)2 | km | 568-499 | 608-537 | 548-479 | 585-514 |
Consumentenadviesprijs1 vanaf | € | 88.925 | 91.950 | 94.370 | 98.605 |
1De genoemde consumentenadviesprijzen zijn inclusief BTW, BPM en kosten rijklaarmaken.
2Het energieverbruik en de actieradius zijn bepaald op basis van Verordening (EU) nr. 2017/1151 volgens WLTP.
3Met 12,3” bestuurdersdisplay en 12,8” centraal oled-display.
Mercedes-Benz AG in één oogopslag
Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.