28
oktober
2021
|
12:12
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz AG biedt met Dolby Atmos Music een sublieme nieuwe geluidservaring

Mercedes-Benz AG zal in de toekomst Dolby Atmos® aanbieden in een aantal van zijn topmodellen om de passagiers een ultieme geluidservaring te geven. De Dolby Atmos-technologie is geïntegreerd in het optionele Burmester® high-end 4D- en 3D-audiosysteem en wordt aanvankelijk aangeboden in de Mercedes-Maybach. Kort daarna is ook de Mercedes-Benz S-Klasse om te toveren in een state-of-the-art concertzaal op wielen.

Met in totaal 31 luidsprekers en acht geluidstransducers (exciters) die in de stoelen zijn geïnstalleerd, biedt het audiosysteem een ongekende, meeslepende geluidservaring en een volledig nieuw geluidslandschap in de auto.

“Onze klanten verwachten van een Mercedes-Benz terecht het hoogste niveau van muziekkwaliteit. Daarom is Mercedes-Benz een van de eerste luxe automerken die de baanbrekende Dolby Atmos-technologie toepast”, aldus Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Sales. ”Met Dolby Atmos en het Burmester-audiosysteem bieden we onze klanten een opwindende muziekervaring die heel dicht bij een live concert komt. Ik weet zeker dat onze klanten er blij mee zullen zijn.”

De entertainmenthardware van het Burmester® high-end 4D-audiosysteem dat in de Mercedes-Maybach en de Mercedes-Benz S-Klasse is geïnstalleerd, omvat al:

• 31 luidsprekers, waaronder 6 3D-luidsprekers die hun geluid van bovenaf verspreiden, 4 near-ear-
luidsprekers in de voorstoelen en een 18,5 liter subwoofer

• 8 geluidstransducers (exciters, twee per stoel)

• 2 versterkers

• 1750 watt vermogen

John Couling, Senior Vice President Commercial Partnerships van Dolby Laboratories: “Bij Dolby zijn we gepassioneerd over het uitbreiden van de Dolby Atmos-muziekervaring, zodat consumenten er overal van kunnen genieten. Mercedes-Benz deelt onze visie. We zijn verheugd om met hen samen te werken om deze meeslepende luisterervaring naar auto’s te brengen. De integratie van Dolby Atmos in de Mercedes-Maybach en Mercedes-Benz S-Klasse biedt klanten een extra, onovertroffen uitrusting – op de bestuurdersstoel, de voorpassagiersstoel of de achterbank.”

Dolby Atmos Music geeft de muziek meer ruimte, helderheid en diepte. De technologie stelt muzikanten in staat om discrete audio-elementen of objecten in een 3D-geluidsveld te plaatsen dat veel verder gaat dan de mogelijkheden van mono of stereo.

Dolby Atmos past zich aan elke afspeelomgeving aan, wat betekent dat fans muziek kunnen horen met een ongeëvenaarde helderheid die overeenkomt met de oorspronkelijke visie van de muzikant in de studio.

De Mercedes-Maybach uitgerust met Dolby Atmos is een van de eerste auto’s ter wereld en het eerste model in het gamma van Mercedes-Benz AG die deze onovertroffen multidimensionale geluidservaring biedt. Deze uitrusting vormt een ideale aanvulling op de andere luxe kenmerken van het merk. Luxe heeft altijd deel uitgemaakt van het Mercedes-Benz DNA en blijft een tijdloos concept, ook omdat het voortdurend in ontwikkeling is.

Mercedes-Benz streeft ernaar toekomstige luxe vorm te geven met traditie en een vooruitstrevende visie. Iets bijzonders dat verlangen creëert. Zoals Dolby Atmos, want daardoor is de Mercedes-Maybach nog beter in staat om alle zintuigen van zijn passagiers op het hoogste niveau te prikkelen. De Dolby Atmos-integratie in de Mercedes-Maybach is vanaf zomer 2022 leverbaar en wordt kort daarna ook aangeboden in andere modellen die zijn uitgerust met het nieuwe MBUX, dat met de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse wordt geïntroduceerd.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.