26
maart
2013
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz A-Klasse winnaar AutoScout24 Internet Auto Award

De Nederlandse autoliefhebber heeft de Mercedes-Benz A-Klasse verkozen tot de ‘Beste Auto’ van het afgelopen jaar. De A-Klasse wist een derde van alle stemmen in de wacht te slepen. Dat is de uitkomst van de Internet Auto Award, de jaarlijkse verkiezing georganiseerd door AutoScout24.

In deze grootste online publieksverkiezing hebben dit jaar maar liefst 223.000 Europeanen hun stem uitgebracht, ruim 60.000 meer dan vorig jaar. De Mercedes-Benz A-Klasse kreeg maar liefst 34% van de Nederlandse stemmen en liet daarmee de concurrentie ver achter zich.

Peter Zijlstra, Marketing Manager van Mercedes-Benz Nederland, mocht de award – de CAROLINA – in ontvangst nemen. De award werd hem door Jurgen Vugts, algemeen directeur van Autoscout24 overhandigd. Zijlstra: “Dit is een publieksprijs, dat maakt de onderscheiding extra mooi. Met 34% van de stemmen is er een groot verschil ten opzichte van de andere winnaars, wat de goede smaak van de stemmers onderstreept. Ook in Duitsland heeft de A-Klasse al diverse prijzen gewonnen. Het is mooi om te zien dat het Nederlandse publiek de Mercedes-Benz A-Klasse verkozen heeft tot meest populaire auto van 2012.”

De Europese winnaars van de Internet Auto Award worden eind april bekend gemaakt.