27
augustus
2020
|
09:30
Europe/Amsterdam

‘Meet the S-Class DIGITAL’: wereldpremière van de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse op Mercedes me media

Mercedes-Benz geeft vorm aan de volgende generatie moderne en individuele mobiliteit met innovaties waarbij de mens centraal staat. De S-Klasse staat symbool voor de fascinatie van het merk en vormt de maatstaf in het topsegment. De nieuwe luxe limousine kan worden ervaren met vier zintuigen: zien, voelen, horen en ruiken. Tegelijkertijd biedt het model een veelvoud aan innovaties, bijvoorbeeld op het gebied van ondersteuning, bescherming en communicatie. Mercedes-Benz heeft in de afgelopen weken in drie afleveringen van ‘Meet the S-Class DIGITAL’ specifieke highlights van de nieuwe S-Klasse aan de wereld voorgesteld.

De finale van het digitale format stelt mediavertegenwoordigers en andere belanghebbenden in staat om de wereldpremière te beleven via me media. Diverse topmanagers presenteren de innovaties van de luxe limousinel in detail: Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, neemt de kijkers mee op een exclusieve proefrit. Gorden Wagener, Chief Design Officer van Daimler Group, licht de details van de designfilosofie toe. Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Marketing & Sales, laat zien welke innovaties invloed hebben op de klantervaring. Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Daimler Group Research en COO van Mercedes-Benz Cars, geeft tot slot tekst en uitleg over de geavanceerde veiligheidstechnologieën. De fabrikant geeft inzicht in de ultramoderne ‘Factory 56’ waar de S-Klasse als eerste seriemodel zal worden geproduceerd. Bovendien geven diverse prominenten hun persoonlijke indruk van de nieuwe S-Klasse. De wereldpremière wordt in de vorm van een mediaspecial op woensdag 2 september 2020 om 14.00 uur uitgezonden op het digitale platform Mercedes me media, dat beschikbaar is via https://media.mercedes-benz.com/s-class, en is daarna als video-on-demand beschikbaar.

De nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse herdefinieert het automotive topsegment met tal van innovaties. Het model wordt niet alleen veel intelligenter, het tilt ook de rijbeleving naar een nieuw niveau. De mens staat daarbij centraal en kan de luxe limousine met alle zintuigen ervaren. Zo biedt de nieuwe generatie Mercedes-Benz User Experience (MBUX) zowel de bestuurder als de passagiers innovatieve mogelijkheden voor communicatie en personalisatie. Meer dan ooit voldoet het interieur aan de eis van een ‘Third Place’, een privéruimte tussen huis en werk. Ook op veiligheidsgebied creëert de S-Klasse nieuwe maatstaven. Zo is het de eerste in serie geproduceerde personenwagen met airbags achter ter bescherming van de passagiers op de achterbank bij een frontale botsing. Deze en vele andere innovaties onderstrepen de claim van Mercedes-Benz dat de S-Klasse de beste auto ter wereld is. En hij is gebouwd in een van de modernste autofabrieken ter wereld: ‘Factory 56’, de autofabriek van de toekomst die op de dag van de wereldpremière in gebruik wordt genomen. De innovatieve productietechnologieën en -processen die in de fabriek worden gehanteerd, worden eveneens getoond tijdens de digitale wereldpremière van de S-Klasse. Zo kunnen de kijkers zich een uitgebreid beeld vormen van de nieuwe luxe limousine en de plaats van herkomst aan de hand van informatieve en onderhoudende inzichten. Daarnaast stelt Mercedes-Benz uitgebreide informatie in de vorm van video’s, grafieken, persberichten en foto’s als download beschikbaar op Mercedes me media. Ook bestaat de mogelijkheid om experts van Mercedes-Benz te spreken.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.