10
augustus
2020
|
10:16
Europe/Amsterdam

Meet the S-Class DIGITAL #3: Luxury & well-being

De derde en laatste aflevering van de special ‘Meet the S-Class DIGITAL’ geeft inzicht in het holistische interieurconcept van de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse, voordat hij in september zijn wereldpremière beleeft. Optimale ergonomie, high-tech materialen en een hoogwaardige afwerking komen samen met een esthetisch design dat tot in het kleinste detail doordacht is. In de nieuwe S-Klasse creëert deze sensuele puurheid (‘sensual purity’) nieuwe maatstaven op het gebied van geluids- en trillingsisolatie. Door de optelsom van vele maatregelen en uitrustingen wordt rijden in de S-Klasse een luxe en feelgood-ervaring voor de passagiers. Hartmut Sinkwitz, Head of Interior Design, Belinda Günther, Senior Manager Color & Trim, en Dirk Fetzer, Head of Product Management S-Class & Maybach, gaan host Yasmine Blair inzicht geven in tal van gecoördineerde details - van de kleuren van het hoogwaardige leder en de stoelverstelling tot de geluids- en trillingsisolatie om het interieur te ontkoppelen van rij-invloeden. Het nieuwsformat ‘Meet the S-Class DIGITAL #3: Luxury & well-being’ wordt uitgezonden op woensdag 12 augustus 2020 om 14.00 uur op het digitale platform Mercedes me media via https://media.mercedes-benz.com/s-class en is daarna beschikbaar als video-on-demand.

Voordat Mercedes-Benz de nieuwe S-Klasse op 2 september aan de wereld presenteert, laat de fabrikant in deze laatste van drie afleveringen van ‘Meet the S-Class DIGITAL’ voor het eerst details zien van het holistische interieurconcept, dat aanzienlijk bijdraagt ​aan de luxe, het comfort en het welzijn van de passagiers. De luxe limousine combineert een revolutionaire nieuwe designtaal met digitale technologieën, optimaal gebruiksgemak en ergonomie. Het gevoel en de beleving van de passagiers stonden centraal tijdens de ontwikkeling. De holistische benadering varieert van de implementatie van talrijke praktische detailoplossingen - zoals verlichte gordelsloten of ‘knuffelkussens’ in de hoofdsteunen - tot de ENERGIZING-functies die de mentale en fysieke fitheid van de bestuurder en de passagiers ondersteunen. Het AIR BALANCE-pakket met zijn drie functies - geur, ionisatie en filtering - draagt ​​eveneens bij tot het verhogen van het welzijn van de passagiers, ongeacht de kwaliteit van de buitenlucht.

Het nieuwsformat ‘Meet the S-Class DIGITAL’ is een gemodereerde show met ‘talks’ in de studio en verslagen vanaf verschillende locaties en testtracks. Elk onderwerp wordt aangevuld met uitgebreide informatie in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s die als download beschikbaar zijn. Er is ook mogelijkheid om met de experts van Mercedes-Benz te chatten.

De eerste aflevering, ‘Meet the S-Class DIGITAL: My MBUX’, is sinds 8 juli 2020 beschikbaar als video-on-demand en presenteert de nieuwe generatie van de Mercedes-Benz User Experience (MBUX). De tweede aflevering, ‘Meet the S-Class DIGITAL: Innovation by Intelligence’, die sinds 29 juli 2020 is te downloaden, richt zich op veiligheid en rijcomfort.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.