27
juli
2020
|
09:58
Europe/Amsterdam

Meet the S-Class DIGITAL #2: Innovation by intelligence

De tweede aflevering van de special ‘Meet the S-Class DIGITAL’ biedt voorafgaand aan de wereldpremière in september informatie over de technische innovaties van de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse. De baanbrekende technologie in de luxe limousine creëert nieuwe maatstaven op het gebied van veiligheid en comfort en maakt het rijden gemakkelijker dankzij intelligente functies. Michael Hafner, Vice President Automated Driving, geeft moderator Yasmine Blair inzicht in highlights als ‘s werelds eerste airbag voor de achterpassagiers en de combinatie van het PRE-SAFE® Impulse Side-systeem met het actieve onderstel ACTIVE BODY CONTROL. Daarmee worden de actieve en passieve veiligheidssystemen nog nauwer met elkaar geïntegreerd. Het nieuwsformat ‘Meet the S-Class DIGITAL #2: Innovation by intelligence’ wordt uitgezonden in een mediaspecial op woensdag 29 juli 2020 om 14.00 uur op het digitale platform Mercedes me media (https://media.mercedes-benz.com/s-class) en is daarna beschikbaar als video-on-demand.

Of het nu gaat om een ​​airbag of ESP®, het elektronisch stabiliteitsprogramma, elke generatie in de modelgeschiedenis van de S-Klasse creëerde in zijn tijd nieuwe veiligheidsnormen. De innovatieve technologieën werden vaak niet alleen de standaard bij Mercedes-Benz, maar in de hele autobranche. De nieuwe S-Klasse, die op 2 september zijn wereldpremière viert, markeert opnieuw een nieuw niveau van veiligheid en rijcomfort. Het is de eerste in serie gebouwde personenwagen ter wereld die is uitgerust met airbags voor de achterpassagiers ter bescherming bij een frontale aanrijding. Dit systeem vraagt ​​om een ​​heel ander concept dan dat van de frontairbags. Zo moeten de airbags zich bijvoorbeeld bij het activeren kunnen aanpassen aan kinderzitjes. In combinatie met een beltbag, een opblaasbare veiligheidsgordel, creëert de S-Klasse daarmee nieuwe maatstaven op het gebied van veiligheid voor de achterpassagiers.

Mercedes-Benz ontwikkelt alle veiligheidsfuncties met de kennis die is opgedaan uit eigen ongevallenonderzoek, dat het merk al meer dan vijftig jaar uitvoert. De ‘Real Life Safety’-filosofie gaat vaak verder dan de wettelijke veiligheidseisen - en levert daarmee innovaties op die de veiligheid van de inzittenden en overige weggebruikers aanzienlijk vergroten. Een voorbeeld op weg naar een volledig geïntegreerd veiligheidsconcept, waarin actieve en passieve veiligheidssystemen samensmelten, is de uitbreiding van de PRE-SAFE® Impulse Side-functie in de nieuwe S-Klasse. Dit systeem maakt gebruik van radarsensoren om een ​​dreigende botsing van opzij te herkennen. Voor het eerst beschermt het de inzittenden niet alleen door de luchtkussens in de stoelen op te blazen om de bestuurder of voorpassagier naar het midden van de auto te verplaatsen, maar ook door in combinatie met het E-ACTIVE BODY CONTROL-onderstel de hele auto op te tillen. Zo wordt de impact beter opgevangen door de stijvere structuren van de auto. PRE-SAFE® Impulse Side breidt hiermee de mogelijkheden van het actieve onderstel uit, wat het rijcomfort en de rijdynamiek van de nieuwe S-Klasse naar een ongekend niveau tilt.

Het nieuwsformat ‘Meet the S-Class DIGITAL’ is een gemodereerde show met ‘talks’ in de studio en verslagen vanaf verschillende locaties en testtracks. Elk onderwerp wordt aangevuld met diepgaande informatie in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s die als download beschikbaar zijn. Er is ook mogelijkheid om met de experts van Mercedes-Benz te chatten.

De eerste aflevering, ‘Meet the S-Class DIGITAL: My MBUX’, is sinds 8 juli 2020 beschikbaar als video-on-demand en presenteert de nieuwe generatie van de Mercedes-Benz User Experience (MBUX). De derde aflevering, ‘Meet the S-Class DIGITAL: Luxury & well-being’, zal worden uitgezonden op 12 augustus 2020 en focust op het nieuwe, luxueuze interieurcomfort.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.