04
augustus
2020
|
09:11
Europe/Amsterdam

Meet Mercedes DIGITAL #8 – Meer service binnen handbereik: de nieuwe Mercedes me-apps

De achtste aflevering van het nieuwsformat Meet Mercedes DIGITAL gaat volledig over de nieuwe apps van Mercedes me. Mathias Vaitl, Hoofd Mercedes me & Digital Services Business bij Daimler AG, presenteert de nieuwe generatie Mercedes me-apps en het gepatenteerde, gestandaardiseerde ontwikkelaarsplatform van de onderneming. ‘Meet Mercedes DIGITAL #8 – Meer service binnen handbereik: de nieuwe Mercedes me-apps’ wordt uitgezonden op dinsdag 4 augustus 2020 om 14.00 uur in een mediaspecial op het digitale platform Mercedes me media via https://media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital en is daarna beschikbaar als video-on-demand.

De huidige Mercedes me-app, voor het eerst gepresenteerd in 2015, verbindt meer dan 5 miljoen Mercedes-Benz klanten wereldwijd via de smartphone met hun auto en de digitale Mercedes-Benz services. Zo ontstaat rond elk van deze auto’s een digitaal ecosysteem. Met verbeterde basisfuncties en een nog aantrekkelijkere klantervaring zetten de nieuwe apps van Mercedes-Benz het succesverhaal voort. Voordelen zijn onder meer kortere updatecycli en een nog eenvoudigere en intuïtievere bediening. Het vernieuwde aanbod bestaat uit drie apps - Mercedes me, Mercedes me Store en Mercedes me Service - die nu in 36 landen beschikbaar zijn om te downloaden in de App Store van Apple en de Google Play Store. Tegen het einde van de zomer zijn de apps beschikbaar in meer dan 40 Mercedes me-landen. De apps kunnen worden gebruikt om voertuigfuncties met een smartphone te bedienen, digitale producten van Mercedes-Benz aan te schaffen of service-afspraken te boeken.

Yasmine Blair is de host van de afleveringen van Meet Mercedes DIGITAL. Mathias Vaitl geeft haar interessante inzichten in de ‘Software Development Kit’ (SDK), de gemeenschappelijke basis van de apps. In 2019 was Mercedes-Benz de eerste autofabrikant die voor dit gestandaardiseerde platform toegangsrechten verleende aan softwareontwikkelaars van over de hele wereld. Hierdoor kunnen nieuwe functies en services snel, flexibel en volgens duidelijke richtlijnen worden ontwikkeld.

De Meet Mercedes DIGITAL-serie, die afgelopen mei werd gelanceerd, is een innovatief nieuwsformat op Mercedes me media. Met regelmatige afleveringen in de vorm van een nieuwsbulletin behandelt het format actuele onderwerpen, belicht het achtergronden en laat het deskunden aan het woord. De gemodereerde shows omvatten ‘talks’ in de studio en verslagen vanaf verschillende locaties en testtracks. Elk onderwerp wordt aangevuld met uitgebreide informatie in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s die als download beschikbaar gesteld worden.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.