20
juli
2020
|
12:27
Europe/Amsterdam

Meet Mercedes DIGITAL #7 - Digitale verkoop en service: gericht op klantcomfort en -gemak

De digitalisering in de verkoop en service, die door de COVID-19 pandemie verder werd versneld, staat centraal in de zevende aflevering van het nieuwsformat Meet Mercedes DIGITAL. Met ‘Best Customer Experience 4.0’ biedt Mercedes-Benz zijn klanten een naadloze en comfortabele luxebeleving wanneer ze in contact komen met het merk – online en offline. Meet Mercedes DIGITAL #7 – Executive Update on ‘Best Customer Experience 4.0’ van Mercedes-Benz gaat op 21 juli 2020 om 14.00 uur live op het digitale platform Mercedes me media via https://media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital en is daarna beschikbaar als video-on-demand.

De wereldwijde verkoopstrategie ‘Best Customer Experience 4.0’ focust consequent op de behoeften van klanten in het digitale tijdperk en biedt hen een naadloze, veilige en comfortabele luxebeleving vanuit huis. Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG en verantwoordelijk voor Marketing & Verkoop, legt uit hoe Mercedes-Benz in de verkoop de afgelopen maanden is omgegaan met het nieuwe coronavirus en hoe de onderneming zijn klanten, hun veiligheid en hun wensen centraal stelt. “Voor veel van onze klanten staat luxe gelijk aan gemak, comfort en – soms nog belangrijker – tijdsbesparing. Met ‘Best Customer Experience 4.0’ hebben deze elementen de hoogste prioriteit, om onze klanten een consistente en comfortabele luxebeleving te bieden. We willen het hen zo makkelijk mogelijk maken; reden waarom we onze digitale kanalen naadloos laten aansluiten op de persoonlijke, offline ervaring.” Dat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van het digitale aanbod, blijkt bijvoorbeeld uit het aantal bezoekers van de Mercedes-Benz Online Store in Duitsland: alleen al tussen april en juni nam het aantal bezoekers met zo’n 70 procent toe. Daaraan heeft ook het nieuwe aanbod van contactloze voertuigaflevering op het door de klant gewenste adres bijgedragen.

De Meet Mercedes DIGITAL-serie, die afgelopen mei werd gelanceerd, is een innovatief nieuwsformat op Mercedes me media. Net als bij een nieuwsprogramma presenteert het regelmatig een actueel onderwerp, belicht het achtergronden en laat het deskundigen aan het woord. De gemodereerde shows omvatten ‘talks’ in de studio en verslagen vanaf verschillende locaties en testtracks. Elk onderwerp wordt aangevuld met uitgebreide informatie in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s die als download beschikbaar gesteld worden.