10
juli
2020
|
16:09
Europe/Amsterdam

Meet Mercedes DIGITAL #5 – Feitencheck: plug-in hybrids van Mercedes-Benz

Aflevering vijf van het nieuwsformat Meet Mercedes DIGITAL gaat in op de vooroordelen rondom plug-in hybridetechniek. Torsten Eder, Chief Engineer Mercedes-Benz Drivetrains, en Christina Currle-Hamel, Hoofd Mercedes-Benz Product Management Compact Cars, bespreken de meest voorkomende aannames op het gebied van plug-in hybrids en onderzoeken of ze terecht zijn. De experts testen de nieuwste EQ Power-modellen van Mercedes-Benz in de praktijk in het dagelijkse verkeer. “Meet Mercedes DIGITAL # 5: Myth-busting with plug-in hybrids” wordt op 13 juli 2020 om 14.00 uur uitgezonden in een mediaspecial op het digitale platform Mercedes me media (https://media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital) en zal daarna beschikbaar zijn als video-on-demand.

De EQ Power-modellen van Mercedes-Benz zijn parallelle hybrides die ook kunnen worden opgeladen via externe elektriciteitsnetwerken (plug-in). Hun aandrijflijnen bestaan ​​uit een elektromotor en een verbrandingsmotor die samenwerken en de auto afzonderlijk of gezamenlijk kunnen aandrijven. Dit betekent dat ze het beste van twee werelden bieden: in de stad rijden de EQ Power-modellen op elektriciteit en dus lokaal emissievrij en over langere afstanden profiteren ze van het bereik van de verbrandingsmotor. Hierdoor horen ze bij de belangrijkste modellen voor het op korte termijn verminderen van de schadelijke CO2-uitstoot. Desalniettemin blijven er enkele hardnekkige mythen bestaan ​​over deze aandrijflijntechnologie. Veel critici klagen dat het verbruik van 1,4 liter per 100 kilometer voor een EQ Power-model onrealistisch is. Anderen staan ​​erop dat wanneer de batterij leeg is, het extra gewicht van de elektromotor en de batterij het brandstofverbruik hoger maken dan dat van een conventionele auto. De testritten in deze aflevering laten zien of deze vooroordelen in de praktijk bevestigd worden.

De Meet Mercedes DIGITAL-serie, die in mei werd gelanceerd, is een innovatief nieuwsformat op Mercedes me media. Met regelmatige afleveringen in de vorm van een nieuwsbulletin, behandelt het format actuele onderwerpen, gaat het de diepte in en biedt het deskundige analyses. De gemodereerde shows omvatten studio-interviews en verslagen vanaf verschillende locaties en testcircuits. Elk onderwerp wordt aangevuld met diepgaande informatie in de vorm van video's, graphics, persberichten en afbeeldingen die als download beschikbaar gesteld worden.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.