19
mei
2020
|
13:32
Europe/Amsterdam

Meet Mercedes DIGITAL – de digitale persconferentie ‘nieuwe stijl’

Nieuw digitaal nieuwsformat voor mediavertegenwoordigers

Op 25 mei 2020 lanceert Mercedes-Benz een innovatief nieuwsformat op het digitale mediaplatform Mercedes me media. Daarmee biedt het merk mediavertegenwoordigers uitgebreide informatie over de nieuwste technologische innovaties, nieuwe producten en corporate ontwikkelingen, zelfs in tijden van social distancing. Net als bij een nieuwsprogramma zal de ‘Meet Mercedes DIGITAL’-serie regelmatig een actueel onderwerp behandelen, achtergronden toelichten en experts aan het woord laten. Het programma biedt ‘talks’ in de studio en doet verslag vanuit fabrieken of circuits. Daarnaast is aanvullende informatie over elk onderwerp als download beschikbaar in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s. Bovendien is er voor specifieke onderwerpen gelegenheid om met experts van Mercedes-Benz van gedachten te wisselen. De afleveringen van ‘Meet Mercedes DIGITAL’ en alle bijbehorende content worden gepubliceerd in een mediaspecial op media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital. Om niets te missen kunnen mediavertegenwoordigers zich vanaf nu aanmelden om pushberichten te ontvangen.

“Speciale tijden vragen om speciale oplossingen! Daarom hebben we ‘Meet Mercedes DIGITAL’ ontwikkeld; een innovatief nieuwsformat om mediavertegenwoordigers te voorzien van uitgebreide, gedetailleerde informatie over nieuws rondom ons merk en onze producten,” aldus Katja Bott, Hoofd Global Communications bij Mercedes-Benz Cars & Vans. “Een platform als dit kan persoonlijk contact uiteraard niet vervangen. In tijden van internationale reisbeperkingen en de afwezigheid van live-events proberen we echter alle technische functies van ons inmiddels bewezen digitale mediaplatform Mercedes me te benutten. Dit platform biedt ons de mogelijkheid om informatie te delen die we normaliter tijdens onze events aan mediavertegenwoordigers beschikbaar stellen.”

Start op 25 mei met Ola Källenius en informatie over accuproductie in Kamenz (Duitsland)

De eerste aflevering van ‘Meet Mercedes DIGITAL: Executive Update’ op 25 mei 2020 blikt vooruit. Naast de herstart van de voertuigproductie ligt de focus op de ambitieuze toekomstdoelen van Mercedes-Benz. Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, informeert over de actuele situatie en de mijlpalen die in ‘Ambition 2039’ al zijn gerealiseerd op de weg naar een CO2-neutrale onderneming. Verder licht hij de volgende stappen en maatregelen toe. Jörg Burzer, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG en verantwoordelijk voor Production & Supply Chain Management, geeft daarnaast voor het eerst een exclusief kijkje in de accuproductie in Kamenz, nabij Dresden (Duitsland).

De tweede aflevering van ‘Meet Mercedes DIGITAL: Welcome to the E-Class Family’ staat in het teken van een wereldprimeur. Voor het eerst kunnen mediavertegenwoordigers de nieuwe E-Klasse Coupé en de nieuwe E-Klasse Cabriolet digitaal ervaren. Andere nieuwe afleveringen van ‘Meet Mercedes DIGITAL’ worden gedurende de komende weken vrijgegeven.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.