23
februari
2024
|
19:58
Europe/Amsterdam

Louwman beste Mercedes-Benz personenwagendealer van Nederland

Samenvatting

Mercedes-Benz reikt Best Dealer Awards voor personenwagens uit in drie categorieën: ‘Best Dealer’,’ Best Customer Satisfaction’ en ‘Best Workshop CSI’

Ieder jaar reikt Mercedes-Benz voor personenwagens de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Louwman is ’Best Dealer 2023’ met de beste resultaten in de categorie ‘Best Dealer’, waarin aspecten als verkoop, service en klanttevredenheid worden beoordeeld. Louwman behaalde met zijn vestiging in Gorinchem ook de eerste plaats in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’. Servicepartner Van Driel in Liempde is de winnaar in de categorie ’Best Workshop CSI’.  

Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle gebieden perfect van dienst te zijn, reikt de divisie Personenwagens van Mercedes-Benz Nederland jaarlijks de Best Dealer Awards uit aan dealers die zich onderscheiden door uitmuntende prestaties. Alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klanttevredenheid worden gedurende het jaar geanalyseerd en geëvalueerd. Daarbij worden zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren in aanmerking genomen. Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruik van een Best Dealer Award-ranking. Ook de klanten hebben een aanzienlijk aandeel in de score: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook aandachtspunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Louwman ‘Best Dealer 2023’

Dit jaar wist Mercedes-Benz dealer Louwman met de vestigingen in Breda, Tilburg, Roosendaal, Den Bosch, Goes, Gorinchem en Terneuzen de top van de Best Dealer Award-ranking te bereiken. Louwman is sinds 2016 Mercedes-Benz partner door overname van familiebedrijf Rüttchen. In 2020 volgde de overname van Mercedes-Benz dealer Automotions. Louwman mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen. Tommy Derks, Directeur Mercedes-Benz Personenwagens van Louwman, kreeg de beker overhandigd door Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO van Mercedes-Benz Benelux, en Egwin Wauters, Head of Retail Network Development BeNelux. Derks meldde aansluitend het volgende: “Wij zijn ontzettend trots en blij dat we deze award in ontvangst mogen nemen. De medewerkers van onze vestigingen zullen, zowel bij verkoop als bij service, altijd hun uiterste best doen om de klant centraal te stellen. Het is geweldig om de inspanningen van ons team op deze manier beloond te zien worden. De award is een uitstekende motivator om onze dienstverlening en service naar de klant toe te blijven garanderen en moedigt ons aan om volgend jaar weer hoog te eindigen.”

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen complimenteerde Derks en de aanwezige medewerkers met de resultaten en zei daarbij het volgende: "Met de Best Dealer Award willen wij als Mercedes-Benz Nederland expliciet de uitstekende inzet van onze dealers en hun medewerkers erkennen om elke dag optimaal te presteren. Mercedes-Benz streeft altijd naar de hoogste klanttevredenheid en onze dealers spelen een belangrijke rol in de klantervaring. Ik feliciteer onze trouwe Mercedes-Benz partner Louwman met hun zeer gemotiveerde medewerkers en hun geweldige prestaties."

Louwman Gorinchem ‘Best Customer Satisfaction 2023’

Ook in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ wist Louwman de eerste plaats te bereiken. Na vorig jaar op de tweede plaats te zijn geëindigd, werd Louwmans vestiging in Gorinchem dit jaar de winnaar. De beoordeling van klanten vormt de basis voor deze award. Over een periode van drie jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. Louwman Gorinchem kent een klantenkring met een hoge loyaliteit voor het merk Mercedes-Benz. 

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ behaalde ASV in Veghel de tweede positie. De derde plek was ook voor Louwman met de vestiging in Goes. 

Van Driel Liempde ‘Best Workshop CSI 2023’

Naast de Best Dealer Awards reikt de divisie Personenwagens ook een award uit aan het servicepunt met de beste overall service. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2023’ behaalde servicepartner Van Driel in Liempde de eerste plaats. “Deze award bevestigt dat onze aftersales een hoog serviceniveau levert”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz Nederland. “De ervaringen van de klant naar aanleiding van een bezoek aan onze werkplaats spelen een belangrijke rol bij de merkbeleving van de klant. Het hele pakket aan customer services – niet alleen de online en offline activiteiten, maar ook accessoires en onderhoud & reparatie – leveren een belangrijke bijdrage aan de luxebeleving die de klant ervaart.”

In de categorie ‘Best Workshop CSI’ was de tweede plaats voor Baan Twente in Rijssen en de derde plaats voor ASV in Veghel.  

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.