11
januari
2008
|
01:00
Europe/Amsterdam

Klanttevredenheid als hoogste prioriteit

Bij Mercedes-Benz staat de klant altijd centraal. Dat komt niet alleen tot uiting in een aantrekkelijk en hoogwaardig modellenprogramma, maar ook in een optimale dienstverlening door de dealers. Sinds 2007 worden bij de officiële Mercedes-Benz dealers álle klanttevredenheidsaspecten onder het motto ‘Klant Nr 1’. nauwgezet gevolgd. Onlangs is officieel bekend gemaakt welke dealers van Nederland het best scoren op dit gebied. Mercedes-Benz dealer ASV uit Veghel werd overall winnaar.

Mercedes-Benz voert al ruim 15 jaar onderzoeken uit om de klanttevredenheid te meten en waar nodig te verbeteren. In 2007 is het nog verder gegaan met de lancering van ‘Klant Nr. 1’. De basis hiervan is dat klanttevredenheid structureel wordt geïntegreerd in álle activiteiten. Dat helpt niet alleen om de klant optimaal van dienst te zijn, maar ook om hem/haar het (goede) gevoel te geven speciaal én gewaardeerd te zijn. Door ‘Klant Nr. 1’ wordt bovendien voor iedereen duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bestelwagens) het hoogst scoren als het gaat om klanttevredenheid.

ASV Veghel: Overall winnaar

Mercedes-Benz dealer ASV uit Veghel is na beoordeling door zijn klanten als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland uit de bus gekomen. Directeur Cees Hendriks: “Dit is de beloning van keihard werken door het complete team. Wij streven in alles naar perfectie, ook de kleinste details moeten kloppen. Klanttevredenheid is een continu proces en dat betekent uiteraard dat we ook dit jaar weer onze uiterste best doen voor bestaande én nieuwe klanten. Ook in 2008 gaan we weer voor goud!”