26
maart
2007
|
02:00
Europe/Amsterdam

Het Occasion Magazine voor de sterren

Op de komende AutoRAI (29 maart-9 april) introduceert Mercedes-Benz een uniek Occasion Magazine, dat is gemaakt in samenwerking met de AutoTelegraaf. Het fraai uitgevoerde magazine biedt een breed overzicht van de occasions van alle Nederlandse Mercedes-Benz dealers, plus informatieve artikelen en praktische informatie over het merk en de bijbehorende services.

Het Mercedes-Benz Occasion Magazine ‘debuteert’ op de komende AutoRAI. De totale oplage bedraagt 75.000 stuks en het is gratis verkrijgbaar – niet alleen op de AutoRAI, maar ook bij alle officiële Mercedes-Benz dealers. Bovendien voegt de AutoTelegraaf het ook bij de reguliere uitgave van het eigen tweewekelijkse occasionmagazine.

Uniek
Marc van Eijl, Used Car Manager van DaimlerChrysler Nederland: “Het Mercedes-Benz Occasion Magazine is het resultaat van een unieke samenwerking. Op de AutoRAI draait het weliswaar om nieuwe auto’s, maar er worden in Nederland nog altijd twee miljoen gebruikte auto’s per jaar verkocht. Met dit magazine bieden we op overzichtelijke wijze (per type gerangschikt) het hoogwaardige aanbod van alle Mercedes-Benz dealers. Het Occasion Magazine is daarbij zeer fraai uitgevoerd én informatief met diverse ‘leesmomenten’. Ook op deze manier laat Mercedes-Benz zien dat het de kopers van een gebruikte auto uiterst serieus neemt. Wij rekenen hen graag tot onze klantenkring!”

Integratie print/internet
Ook Erik Jacobs, Marketing Manager van het marktteam Auto en Mobiliteit van de Telegraaf, is enthousiast over het magazine én de samenwerking met Mercedes-Benz: “Het is goed om te zien dat Mercedes-Benz het belang van het vermarkten van het gebruikte aanbod onderkent. Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de multimediale koppeling tussen print en internet. Het occasionaanbod is niet alleen in het magazine te vinden, maar ook op een speciaal voor Mercedes-Benz gemaakte sectie van AutoTelegraaf.nl. Bezoekers van de site kunnen via een speciale ingang zoeken naar Mercedes-Benz occasions. Deze speciale sectie blijft tot september in de lucht en zal via online advertising extra onder de aandacht worden gebracht.”