29
oktober
2008
|
01:00
Europe/Amsterdam

Het juiste spoor

Onlangs zijn 30 smarts fortwo afgeleverd aan NS. NS heeft een duidelijke toekomstvisie waarin onder meer is vastgelegd dat het duurzame mobiliteit van deur tot deur wil bieden. Daarbij spelen de 30 fortwo-modellen een belangrijke rol. Deze ultracompacte, zuinige auto’s zijn voor de bezitters van de NS Business Card tegen een geringe vergoeding per uur (of een veelvoud ervan) te reserveren. De smart staat vervolgens op de afgesproken tijd klaar op het station van aankomst zodat de reiziger zijn (zaken)trip zonder onderbreking kan voortzetten naar de plaats van bestemming.

NS heeft als doel zich steeds meer te ontwikkelen tot aanbieder van vervoer op maat. Voor zakelijke reizigers biedt ze via de NS Business Card bijvoorbeeld al taxi’s, leenfietsen en bewaakte fietsenstallingen aan. Nu gaat NS een stap verder door ook 30 smarts fortwo in te zetten. Deze zijn beschikbaar op de grotere NS-stations van Nederland. Houders van een NS Business Card kunnen deze auto via de businesssite van NS reserveren. Zodoende verzorgt NS vervoer van deur tot deur in grotere steden. De smart fortwo sluit ook naadloos aan bij het doel van NS om vervoer zo duurzaam en milieuvriendelijk mogelijk te maken. Hij heeft een CO2-uitstoot die zo laag is dat hij goed is voor het energielabel A.

Voor de reiziger die gebruik maakt van dit unieke vervoersconcept zijn de voordelen legio: om te beginnen is het mogelijk om reistijd in de trein te benutten als werktijd en de smart fortwo staat alleen klaar als je hem nodig hebt. Reizigers betalen bovendien uitsluitend voor de periode waarin ze de auto gebruiken, inclusief benzine, verzekering en parkeerplek. En omdat alles gekoppeld is aan de NS Business Card, wordt de rekening direct aan de werkgever gestuurd. Door zijn ultracompacte afmetingen is de smart fortwo super wendbaar in de stad en overal makkelijk te parkeren.

De ideale partnerDe inzet van de 30 smart fortwo-modellen is in eerste instantie een proefproject, het operationele gedeelte wordt daarbij uitgevoerd door Greenwheels. Als de proef succesvol is, kan het aantal smarts voor NS worden uitgebreid. NS ziet een goede toekomst voor dit innovatieve vervoersconcept. Boukje Bügel, commercieel directeur van NS Reizigers daarover: “De kunst voor de NS is om vervoer van deur tot deur aan te bieden aan onze zakelijke relaties. De inzet van de smart fortwo voor het NS-EasyDrive concept past in alle opzichten in onze strategie.” Michael Rost, Lease- en Fleetmanager van Mercedes-Benz Nederland: “Dit bewijst eens te meer dat de smart fortwo de stadsauto van vandaag is. Niet alleen als het gaat om gebruiksgemak, maar ook op het gebied van duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.”
Alle smart fortwo-modellen zijn afgeleverd door smart center Utrecht. Directeur Erik-Jan Teunissen is er trots op aan het unieke project mee te werken: “smart is een merk dat al sinds de start buiten de gebaande paden treedt. Meer dan ooit is de fortwo de juiste auto op het juiste moment. De samenleving is klaar voor nieuwe concepten op het gebied van persoonlijke mobiliteit en daar past het merk perfect in.”

Voor vragen aan NS kunt u contact opnemen met Marlies van Daalen, Communicatiemanager, telefoonnummer: 06 - 55 74 39 10