11
januari
2017
|
01:00
Europe/Amsterdam

Gomes Alkmaar meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

Mercedes-Benz dealer Gomes in Alkmaar is uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Gomes kreeg de prestigieuze titel en de Klant Nr.1 Award omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Tevreden klanten zijn bovendien belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Via online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.

De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie. Mercedes-Benz medewerkers worden hier intensief op getraind.

Gomes: meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Gomes in Alkmaar werd door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Daarvoor kreeg directeur Peter Gomes de prestigieuze ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Gomes over de onderscheiding: “Deze prijs zien we als een echte bekroning. In ons bedrijf heeft klanttevredenheid de hoogste prioriteit. Het gehele team van Gomes heeft als doel om  iedere klant een optimale beleving te geven: met een vriendelijke benadering ontzorgen we de klant. Daarbij nemen wij altijd, na een bezoek aan een van onze vestigingen, contact op met de klant om te informeren of deze tevreden is met de gegeven service. Feedback op ons presteren vinden wij erg belangrijk. Alleen zo kunnen wij onze service, nu én in de toekomst, nog beter maken. Om het Mercedes-Benz gevoel compleet te maken, hebben we bovendien geïnvesteerd in de uitstraling van onze vestiging – het warme gevoel dat daarvan uitgaat, zal niemand ontgaan.”

Best Customer Experience

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de tiende keer toegekend. Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Benelux, reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Ons merkmotto ‘The Best or Nothing’ wordt dagelijks waargemaakt door onze dealers. De Klant Nr. 1 Awards inspireren en motiveren hen tot het leveren van topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid acteren we op een hoog niveau. Dat is belangrijk: klanttevredenheid is een bepalende factor bij de ‘Best Customer Experience' die we wilen bieden – vanaf het eerste contact doen we alles om klanten zich thuis te laten voelen bij Mercedes-Benz. Dat koppelen we aan een optimale, persoonlijke dienstverlening tijdens de complete ‘customer journey’. Ook in 2017 blijft dat onze topprioriteit.”