17
maart
2021
|
18:51
Europe/Amsterdam

Glansrol voor baanbrekende INTELLIGENT PARK PILOT van de S-Klasse in Mercedes-Benz film ‘Valet Guys’

Concept en doel

  • De nieuwe Mercedes-Benz film ‘Valet Guys’ is een vooruitblik op de innovatieve INTELLIGENT PARK PILOT. Met de voorbereiding voor de INTELLIGENT PARK PILOT (inbegrepen bij een bijbehorende optionele uitrusting), maakt de S-Klasse geschikt voor geheel automatisch parkeren (Automated Valet Parking AVP, SAE Level 4). In combinatie met de vereiste optie en de bijbehorende Mercedes me connect-service (landafhankelijk) heeft de nieuwe S-Klasse de technologie aan boord om volledig automatisch en bestuurderloos in parkeergarages met AVP-infrastructuur in en uit te parkeren – mits de nationale wetgeving dit toestaat.
  • De nieuwe S-Klasse is ‘s werelds eerste in serieauto met technologie voor toekomstige infrastructuurgebaseerde AVP-bediening. Daarmee is de S-Klasse voorbereid om in de toekomst bestuurderloos naar een gereserveerde parkeerplaats te rijden via een smartphone-opdracht.
  • In de pilot-parkeergarage P6 op de luchthaven van Stuttgart test Mercedes-Benz momenteel de interactie van de technologie van de S-Klasse met de intelligente infrastructuur van Bosch en het digitale ‘Flow’-platform van parkeerbeheerder Apcoa. Dankzij dit platform werkt het parkeerproces volledig zonder ticket of contant geld.
  • ‘Valet Guys’ is al de tweede film die een innovatieve veiligheidsuitrusting van de nieuwe S-Klasse op filmische wijze belicht. De vorig jaar uitgebrachte film ‘Blowfish’ ging over de eerste airbag achter voor de achterpassagiers.

“Met story’s als ‘Valet Guys’ en ‘Blowfish’ leggen we op een leuke, creatieve manier nieuwe, baanbrekende voertuigtechnologieën uit. We kiezen er bewust voor om de innovatieve highlights van onze producten te overdrijven om zo op een verrassende en emotionele manier enthousiasme op te wekken voor het merk Mercedes-Benz”, aldus Bettina Fetzer, Hoofd Marketing bij Mercedes-Benz AG.

Inhoud

  • De film toont op een ironische en bewust overdreven manier de dagelijkse uitdagingen van drie Valet Guys die auto’s naar parkeergarages brengen. Precisieparkeren is in deze context nog een van de ‘makkelijkere’ dingen die ze doen. Met een powernap in de auto of een spontane danceparty op het parkeerdek ontspannen ze en maken ze lol om zo te ontsnappen aan de saaie dagelijkse routine. Voor de ultieme adrenaline-kick maken ze een joyride, die eindigt met een gewaagde jump op de vlucht voor de politie. Terwijl de Valet Guys bijkomen van hun capriolen worden ze verrast door een voice-over die zegt: “Sorry guys, these times might be over soon!” Hierna volgt een korte vooruitblik op de INTELLIGENT PARK PILOT.

Mediamix en release

‘Valet Guys’ wordt uitgebracht op de wereldwijde Mercedes-Benz socialmediakanalen: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter en YouTube:

o Digitale posters in online media op 17 maart 2021 om 8.00 uur

o Hoofdfilm op 17 maart 2021 om 18.00 uur, link op YouTube

o Teaser ‘Parking’ op 18 maart 2021 om 12.00 uur

o Teaser ‘Freddy’ op 19 maart 2021 om 12.00 uur

o Teaser ‘Jump’ op 20 maart 2021 om 12.00 uur

o Making-of op 20 maart 2021 om 16.00 uur

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.