14
september
2023
|
10:08
Europe/Amsterdam

Geïnspireerd op de Grand Edition: Mercedes-AMG en IWC Schaffhausen onthullen de Big Pilot’s Watch AMG G 63

Samenvatting

·       Exclusief horloge combineert een uitbundig afgewerkte kast van 18-karaats Armor Gold® met een bewerkte, zwarte wijzerplaat en een zwarte rubberband met microvezelinleg

·       De witte buitenringen van de subwijzerplaten voor de gangreserve en de kleine seconden zijn nabootsingen van de kenmerkende koplampen van de G-Klasse

·       Het design van de Big Pilot’s Watch AMG G 63 is geïnspireerd op de Mercedes-AMG G 63 Grand Edition

De Mercedes-Benz G-Klasse en de Big Pilot’s Watch van IWC Schaffhausen hebben grote overeenkomsten. Beide iconen zijn in de basis ontwikkeld om aan puur functionele eisen te voldoen en zijn, met behoud van hun utilitaire karakter, verworden tot luxe producten. Deze parallellen komen nu duidelijk tot uitdrukking in de nieuwe Big Pilot’s Watch AMG G 63 (Ref. 501201), waarvan het design is geïnspireerd op de onlangs geïntroduceerde Mercedes-AMG G 63 Grand Edition (WLTP: brandstofverbruik gecombineerd: 16,0 l/ 100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 363 g/km)1.

Het special edition horloge kenmerkt zich door het contrast van zwart en goud. De kast en kroon van dit uitzonderlijk mooie uurwerk zijn gemaakt van 18-karaats Armor Gold®. Dit innovatieve materiaal heeft een aangepaste microstructuur, waardoor de kast aanzienlijk harder en slijtvaster is dan wanneer deze gemaakt zou zijn van conventioneel rood goud. De combinatie van gezandstraalde oppervlakken en gepolijste randen geeft het uurwerk een eersteklas, eigentijds karakter. De zwarte wijzerplaat onderscheidt zich door een technische textuur met reliëfeffect, geïnspireerd op de grilles en luchtinlaten van de performance-modellen van Mercedes-AMG. Terwijl de cijfers en indexen op de klassieke Big Pilot’s Watch zijn gedrukt, is deze Mercedes-AMG G 63-editie ook voorzien van 3D-applicaties. Ze zijn zwart gecoat met behulp van PVD (Physical Vapour Deposition – een op vacuüm gebaseerde vorm van dunne filmtechnologie) en gevuld met beige luminescerend materiaal. De witte ringen van de subwijzerplaten voor de kleine seconden op 9 uur en de gangreserve op 3 uur bootsen de koplampen van de G-Klasse na.

“In het twintigste jaar van onze samenwerking met Mercedes-AMG voegen we nog een editie toe aan onze legendarische reeks speciale Big Pilot’s Watches. Geïnspireerd door de typische designelementen van de G-Klasse en het gedurfde kleurenschema van de onlangs geïntroduceerde Grand Edition, is het opvallende design van de Big Pilot’s Watch AMG G 63 luxueus en bijna uitbundig.”

Christian Knoop, Chief Design Officer IWC Schaffhausen

De Big Pilot’s Watch AMG G 63 is per direct online verkrijgbaar op IWC.com of via IWC-boetieks en geautoriseerde retailpartners. Het uurwerk kan worden geregistreerd voor het My IWC care-programma, dat onder meer bestaat uit een verlenging van zes jaar op de standaard tweejarige internationale garantie van IWC Schaffhausen.

De Mercedes-AMG G 63 Grand Edition – speciaal model in matzwart met goudkleurige details

Met de onlangs geïntroduceerde Mercedes-AMG G 63 Grand Edition benadrukt Mercedes-Benz de uitzonderlijke status van deze prestatiegerichte offroader, die al sinds 2002 deel uitmaakt van de legendarische offroad-familie. De oplage is beperkt tot 1.000 exemplaren. De speciale uitvoering is gelakt in MANUFAKTUR nachtzwart magno en voorzien van goudkleurige details die een spannend visueel contrast creëren. Ze benadrukken de bijzondere designelementen die een link leggen tussen het oorspronkelijke offroad-icoon – de G-Klasse uit 1979 – en deze moderne performance-versie. De Grand Edition van de Mercedes-AMG G 63 is, inclusief het expressieve uitrustingspakket, te bestellen vanaf € XXXXX.

Over IWC Schaffhausen

IWC Schaffhausen is een toonaangevende Zwitserse fabrikant van luxe horloges, gevestigd in Schaffhausen in het noordoosten van Zwitserland. Met collecties zoals de Portugieser en de Pilot’s Watches bestrijkt het merk het hele spectrum van elegante tot sportieve horloges. De ‘International Watch Company’ werd in 1868 opgericht door de Amerikaanse horlogemaker en ingenieur Florentine Ariosto Jones en staat bekend om de unieke technische benadering van horlogemaken. Het merk combineert het beste van traditioneel vakmanschap en veelzijdige creativiteit met de allernieuwste technologie en processen. Mercedes-AMG en IWC Schaffhausen werken sinds 2004 nauw samen. Naast gezamenlijke producten manifesteert het partnership zich ook in succesvolle evenementen en gezamenlijke communicatieactiviteiten bij de introductie van nieuwe voertuigen of horloges.

1De getoonde cijfers zijn de WLTP CO₂-waarden die zijn gemeten overeenkomstig artikel 2, lid 3, van de Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De verbruikscijfers zijn op basis van deze cijfers berekend.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.