14
oktober
2011
|
02:00
Europe/Amsterdam

Fascinerend studiemodel spreekt nieuwe doelgroepen aan: Concept A-CLASS maakt toer door Nederland

  • Avantgardistisch studiemodel bij toonaangevende evenementen

  • Realistisch: Concept A-CLASS voorbode van nieuwe A-Klasse

  • MB! By Mercedes-Benz: spraakmakend digitaal magazine

De vooruitstrevende en richtinggevende Mercedes-Benz Concept A-CLASS komt naar Nederland. Hij maakt in de periode eind oktober-begin november zijn opwachting bij topevenementen zoals het Amsterdam Dance Event, de JFK Awards en Dutch Fashion Awards. Het nieuwe digitale Magazine MB! By Mercedes-Benz sluit naadloos aan bij het trendy karakter van de Concept A-CLASS.

De Mercedes-Benz Concept A-CLASS debuteerde afgelopen voorjaar op de autotentoonstelling van Sjanghai. Het studiemodel heeft een hoge realiteitswaarde. Sterker nog: de Concept A-CLASS is is zowel in esthetisch als in technologisch opzicht de voorbode voor de nieuwe Meredes-Benz A-Klasse die volgend jaar wordt onthuld.

Pure avantgarde

De Concept A-CLASS maakt zijn avantgardistische karakter al op het eerste gezicht duidelijk. Daarmee spreekt hij ook nieuwe doelgroepen aan. Om die doelgroepen nu al te bereiken, gaat de Concept A-CLASS op tournee in ons land. Het fraaie prototype maakt van 19-22 oktober zijn opwachting bij het Amsterdam Dance Event (de toonaangevende internationale conferentie voor elektronische muziek, gratis toegankelijk). Op 29 oktober is de Concept A-CLASS aanwezig bij een ander prestigieus evenement: de uitreiking van de JFK Greatest Man Award. Deze prijs wordt jaarlijks toegkend aan ’s lands ‘meest stijlvolle, coole, creatieve, avontuurlijke, non-conformistische man met gevoel voor humor, lef en ruggengraat.’ Ten slotte verschijnt de Concept A-CLASS bij de uitreiking van de Dutch Fashion Awards op 4 november in de Grote Kerk van Den Haag. De Dutch Fashion Awards worden jaarlijks toegekend aan de meest talentvolle en/of invloedrijke jonge modeontwerpers van Nederland. Mercedes-Benz is sinds vijf jaar partner van de Dutch Fashion Awards – de komst van de Concept A-CLASS geeft de 2011-editie een fascinerende extra dimensie. Tussen deze evenementen door is de Concept A-CLASS te zien in het Atrium van Mercedes-Benz Nederland.

Digitale avantgarde

Het trendy karakter van de Concept A-CLASS én de komende nieuwe A-Klasse wordt ook ondersteund door een nieuw digitaal magazine: MB! by Mercedes-Benz. Dit magazine staat in het teken van trendsetters op het gebied van bijvoorbeeld design, mode, fotografie, kunst en gastronomie. De Concept A-CLASS zelf komt er op een bijzondere manier tot leven via de zogenaamde A-qualizer. Vooral de koppeling met Facebook is goed voor bijzondere ‘A(ha)-Erlebnisse’.

De Concept A-CLASS vertegenwoordigt avantgarde volgens Mercedes-Benz, maar het merk is ook benieuwd naar de interpretatie van avantgarde van bijvoorbeeld tendsettende kunstenaars en artiesten. Daarom is het spraakmakende videodagboek The Avantgarde Diaries in het leven geroepen. En in de the way to a concept car laat Mercedes-Benz zien hoe automobiele avantgarde tot leven komt. Ook op de Facebook-pagina van Mercedes-Benz Nederland is er volop aandacht voor de Concept A-CLASS en de evenementen waar de auto te zien zal zijn.