21
mei
2021
|
15:10
Europe/Amsterdam

Exclusieve zonnebrillencollectie van Mercedes-Benz en ic! berlin

Twee Duitse designiconen hebben elkaar gevonden: de Berlijnse brillenfabrikant ic! berlin en Mercedes-Benz brengen samen een zonnebrillencollectie op de markt. De designers van beide merken hebben nauw samengewerkt om een vormentaal te ontwikkelen die veel verder gaat dan de logo’s samenbrengen en die de essentiële expressieve kenmerken van beide werelden combineert. Het resultaat zijn vijf nieuwe exclusieve zonnebrillen op basis van designelementen van modellen van Mercedes-Benz en Mercedes-AMG. De zonnebrillen worden vervaardigd in de ic! berlin-fabriek in Berlijn-Marzahn.

Dynamische vormen, exclusieve materialen, hoogwaardige kleuraccenten en uitstekend draagcomfort kenmerken de nieuwe Capsule Collection 2021. Het puristische design, kenmerkend voor ic! berlin, komt samen met de avant-gardistische spirit van Mercedes-Benz en interpreteert het voertuigdesign in elk model op een bijzondere manier. Monturen van rvs, hoogwaardige ZEISS-brillenglazen, zachte siliconen neuspads en hoogwaardige scharnieren van de pootjes zorgen ervoor dat elke bril lang een uitdrukking van de individuele levensstijl blijft. Naast het klassieke Mercedes-Benz logo is het nieuwe Mercedes-Benz pattern als stijlvolle branding op de brilveren gelaserd.

De Mercedes-AMG zonnebril AMG 02 voor heren is een mannelijke en sportieve herinterpretatie van de pilotenbril. De bril is verkrijgbaar in vier kleurvarianten. Het montuur van de AMG 02 beschikt met zijn rechte lijnen over een krachtige rand en onderstreept de extraverte uitstraling met accenten in de drie lakkleuren rood, geel en blauw, die zijn ontwikkeld in samenwerking met de designers van Mercedes-AMG. De met de hand aangebrachte lak siert de dunne, aansluitende wenkbrauwboog over de brug en de voorste bovenkanten van de pootjes. De AMG 02 is verkrijgbaar in de volgende kleurvarianten:

Storm Grey en Gun Metal/Yellow – grijsblauw montuur, grijs glas met kleurverloop, gele lakaccenten.

Ultra Beam en Chrome/Blue – chromen montuur en pootjes, spiegelglas, blauwe kleuraccenten.

Nightfall en Black/ Red – zwart montuur en pootjes, donkergrijs glas, rode kleuraccenten.

Black to Grey en Black – zwart montuur en pootjes, zwart glas met kleurverloop, geen kleuraccenten.

De Mercedes-Benz showpiece MB Shield 02 is een unisex model met een futuristische look. De eenvoudige monoschijf wordt op zijn plaats gehouden door een half frame van rvs, dat wordt geaccentueerd door een Plotic Clip bij de brug. Deze is bij de kleurvariant Ultra Beam en Fashion Silver, als contrast met de spiegelglazen en het zilverkleurige montuur, in iconisch Lemon Verbena gelakt. Bij de kleurvariant Night Shadow en Electric Light Blue met donkerblauwe glazen met kleurverloop en een lichtblauw montuur is de Plotic Clip zwart. Naast de cleane versie is het Night Shadow-glas ook verkrijgbaar met een opvallend Mercedes-Benz pattern.

“De collectie bewijst hoe onze designfilosofie ‘sensuele puurheid’ kan worden uitgedrukt in verschillende stijlen – van klassiek en elegant tot sportief en futuristisch – in de vorm van een bril. Voor mij was het belangrijk om een brede selectie te ontwikkelen, analoog aan het aanbod van onze auto’s, om verschillende klanten aan te spreken. De hoge esthetische normen, waaronder de herinterpretatie van stijlelementen van beide partners, vormen een overtuigend resultaat met een maximale functionaliteit als doel, eveneens geheel in lijn met de bedrijfsfilosofie van beide ondernemingen”, aldus Martin Bremer, Hoofd Creation Corporate Design bij Mercedes-Benz.

De MB 04 is een unisex model met sportieve elegantie en een gewicht van slechts 17 gram. De trapeziumvormige glazen met afgevlakte zijkanten worden op hun plek gehouden door een decent montuur van rvs. Ook hier is het designhighlight het lakaccent op de wenkbrauwboog en op de pootjes – bij de kleurvariant Black to Clear Graphite/White in wit en bij de kleurvariant Night Fall en Black/Red in rood. De MB 04 Blueberry Fade en Electric Light Blue daarentegen krijgt zijn kleur door blauw-violet glazen met kleurverloop in een lichtblauw montuur.

Een herinterpretatie van de iconische trapeziumvorm is de MB 05 voor heren. Het raffinement van de MB 05 schuilt in zijn coole eenvoud. De MB 05 wordt aangeboden in de kleurvarianten Storm Grey en Gun Metal/Yellow, Ultra Beam en Electric Light Blue/Off White, en Nightfall en Black/Red. Op het rechte montuur vormt de subtiele lakapplicatie op de middelste wenkbrauwboog het kleuraccent.

Het damesmodel van de collectie, de MB 06, is een fashion statement. Oversized in de vorm van een vlinder en met een montuur dat is geaccentueerd aan de zijkant – combineert deze zonnebril trendy retro chic met luxe stijl. De combinatie van de kleuren Ocean Fade en Rosé Gold is bijzonder opvallend. Het kleurverloop van de glazen verandert van donkerblauw in een subtiele paarstint die het montuur, met de verbrede zijstukken en de brug in Rosé Gold, weer terug laat komen. De MB 06 in de kleurencombinatie Sunset Boulevard en Aubergine met bruin-paarse glazen is iets minder speels en toch heel vrouwelijk. De klassieke kleurencombinatie Black to Grey en Black heeft een delicaat mauve streepje langs de bovenrand als designelement.

“Met onze nieuwe Capsule Collection willen we laten zien dat er iets heel bijzonders kan ontstaan in het eyewear-segment wanneer twee designbewuste merken als ic! berlin en Mercedes-Benz de handen ineenslaan”, aldus Harry Skinner, Lead Designer bij ic! berlin uit.

Boilerplate

Over ic! berlin

De brillenfabrikant ic! berlin werd in 1996 in Berlijn opgericht en vervaardigt met de hand innovatieve brillen Made in Berlin. De modellen van ic! berlin zijn extreem licht, flexibel en worden met name gekenmerkt door een schroefloze scharnieroplossing die wereldwijd uniek is. Inmiddels worden de brillen van ic! berlin verkocht in meer dan 60 landen over de hele wereld. Het bedrijf is gevestigd in Berlijn en heeft momenteel meer dan 180 mensen in dienst. Voor meer informatie: www.ic-berlin.de.

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.