06
september
2019
|
16:44
Europe/Amsterdam

Exclusieve onderwerpen voor journalisten tijdens de IAA: Mercedes-Benz breidt wereldwijd communicatieaanbod uit

Mercedes-Benz breidt zijn wereldwijde communicatieaanbod voor journalisten uit. Via het Twitter-account @MB_Press communiceert de onderneming exclusieve content en achtergrondinformatie. Het kanaal biedt ook informatie die niet in persberichten te vinden is.

Mercedes-Benz gebruikt het nieuwe kanaal ook voor previews en live communicatie tijdens de IAA 2019. Het account biedt de volgers teasers over de belangrijkste onderwerpen tijdens de show. De tweets over de IAA gaan bijvoorbeeld over duurzame oplossingen voor toekomstige mobiliteit of bieden informatie over de talrijke wereldpremières en de verschillende eventformats.

@MB_Press fungeert ook als verlengstuk van alle content op Mercedes me media. Dit live platform is sinds de lancering tijdens de IAA 2017 de digitale partner voor alle persevents rondom Mercedes-Benz Cars & Vans. Het platform verzorgt livestreams van wereldpremières, shows, dynamische persintroducties, TecDays en andere events. Bovendien biedt Mercedes me media aanvullende teksten, foto's en video's. In 2018 breidde het communicatieteam van Mercedes-Benz Cars & Vans de online aanwezigheid uit met een smartphone-app: de Mercedes me media-app houdt bezoekers op de hoogte van het programma en de agenda van events – zo ook de IAA 2019.

De livestream van de persconferentie is te volgen via: https://media.mercedes-benz.com/iaa2019