16
december
2022
|
11:09
Europe/Amsterdam

EQE SUV van Mercedes-EQ en Mercedes-AMG nu te bestellen

Samenvatting

·       Consumentenadviesprijzen beginnen bij € 91.9501 euro voor de EQE 350+ (energieverbruik gecombineerd (WLTP): 17,6 ‑ 21,6 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd (WLTP): 0 g/km2)

Mercedes-EQ en Mercedes-AMG zijn gestart met de Europese verkoop van de EQE SUV, de allround versie van de businesslimousine EQE. Ook deze variant is leverbaar met de belangrijkste innovaties van de EQS; tegelijkertijd is hij dynamischer dan de EQS SUV.

De prijzen in één oogopslag

  

EQE 350+

EQE 350 4MATIC

EQE 500 4MATIC

AMG EQE 43 4MATIC

Max. vermogen

kW/pk

215/292

215/292

300/408

350/476

Max. koppel

Nm

565

765

858

858

Energieverbruik gecomb. (WLTP)2

kWh /
100 km

17,6-21,6

19,0-22,4

19,9 – 22,5

23,2-25,6

CO2-emissie gecomb. (WLTP)2

g/km

0

0

0

0

Actieradius (WLTP)2

km

594 - 486

541 - 462

526 - 465

468 - 423

Consumentenadviesprijs1,vanaf

91.950

99.089

116.755

130.791

De EQE SUV 350+ en 350 4MATIC zijn standaard uitgerust met het Electric Art exterieur en het Electric Art interieur. Tot de overige standaarduitrustingen behoren onder meer de verzonken portiergrepen, het displaypakket3 en het parkeerpakket3 met achteruitrijcamera. Ook smartphone-integratie en voorbereiding voor digitale sleuteloverdracht zijn standaard inbegrepen. De eveneens standaard warmtepomp verhoogt het klimaatcomfort en de efficiëntie door de restwarmte van de elektrische aandrijving (omvormer en elektromotor) en de HV-accu te gebruiken om het interieur te verwarmen. Dit vermindert het energieverbruik drastisch en vergroot de actieradius.

Het omvangrijke aanbod van af fabriek rijassistentiesystemen omvat onder meer de actieve spoorassistent, de actieve afstandsassistent DISTRONIC en de dodehoekassistent.

Mercedes-EQ heeft belangrijke uitrustingen gebundeld in pakketten met de naam Advanced Plus, Premium en Premium Plus. De beschikbaarheid hangt af van het modeltype.

Bij de EQE SUV 43 4MATIC van Mercedes-AMG is bijvoorbeeld het Premium pakket standaard inbegrepen. Tot de componenten behoren het Burmester® 3D-surround sound system, het panoramaschuifdak en de AMG Track Pace. Daarnaast beschikt dit model af fabriek over achterasbesturing met een maximale stuuruitslag van 9° en DIGITAL LIGHT met projectiefunctie.

 

1De genoemde consumentenadviesprijzen zijn inclusief BTW, BPM en kosten rijklaarmaken.
2Het energieverbruik en de actieradius zijn bepaald op basis van Verordening (EU) nr. 2017/1151 volgens WLTP.
3Met 12,3” bestuurdersdisplay en 12,8” centraal oled-display.
4Onze rijassistentie- en veiligheidssystemen zijn hulpmiddelen en ontslaan u niet van uw verantwoordelijkheid als bestuurder. Neem de instructies in de gebruiksaanwijzing en de daar beschreven systeemgrenzen in acht.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.