24
februari
2014
|
01:00
Europe/Amsterdam

Enterprise Rent-A-Car kiest voor Mercedes-Benz

Enterprise, de grootste autoverhuurder en ‘car-sharer’ ter wereld, is sinds enige tijd actief op Schiphol. Enterprise heeft kwaliteit en uitstraling hoog in het vaandel staan en heeft daarom een breed aanbod van Mercedes-Benz modellen in haar vloot opgenomen. Naast de Mercedes-Benz A-, B- en CLA-Klasse zijn recentelijk ook de C-Klasse en de E-Klasse aan deze vloot toegevoegd. De verhuurlocatie van Enterprise bevindt zich op Schiphol Plaza, waar momenteel een chromen CLA-Klasse als ‘eye-catcher’ te zien is.

Enterprise heeft een wereldwijde vloot van ruim 1,5 miljoen voertuigen. Het verhuurbedrijf groeit op dit moment sterk in Europa. De Nederlandse tak, die vorig jaar van start gegaan is, speelt daarbij een belangrijke rol. De eerste vestiging van Enterprise in Nederland is te vinden op Schiphol, later volgt uitbreiding naar Amsterdam Centrum en andere grote (luchthaven)steden zoals Rotterdam, Eindhoven, Den Haag en Utrecht.

Van start met Mercedes-Benz

De eerste premium-auto’s die Enterprise Nederland heeft ingezet, zijn A-Klasse modellen van Mercedes-Benz. Daar zijn inmiddels modellen van de B-, CLA-, C- en E-Klasse aan toegevoegd. Volgens Thomas Wolters van Enterprise zijn daar goede redenen voor: “Wij richten ons op twee belangrijke categorieën: in eigen land de zakelijke markt én op internationale huurders. Mercedes-Benz is binnen beide doelgroepen een begrip. Het merk heeft ‘schwung’ en staat ongeacht het model voor kwaliteit en emotie. Klanten kunnen bij ons dus gericht voor ‘premium’ kiezen, we zien die mogelijkheid als een unique selling point. Dit sluit bovendien perfect aan bij de hoogwaardige uitstraling van Enterprise.”

Midden in de doelgroep

Gerard van Os, Manager Fleetsales bij Merecdes-Benz Nederland, is trots op de overeenkomst: “Entreprise Nederland heeft grote ambities en we zijn blij dat we daarbij betrokken worden, vooral ook omdat Mercedes-Benz het enige premium-merk is bij Enterprise. Op deze manier kan een nog bredere doelgroep in aanraking komen met onze nieuwe modellen. Bovendien zorgt de opname in de Enterprise-vloot ervoor dat Mercedes-Benz nog beter zichtbaar wordt.”