12
maart
2024
|
14:11
Europe/Amsterdam

En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland

Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde drie jaar op rij topscores op het gebied van service en klanttevredenheid en heeft zich in het afgelopen jaar daarnaast bewezen op het gebied van elektrische mobiliteit en digitale diensten.

De Best Van Dealer Award wordt door Mercedes-Benz Nederland jaarlijks uitgereikt aan het Van ProCenter dat zich onderscheidt door het leveren van topprestaties. Met het opnieuw winnen van de Best Van Dealer Award onderstreept Baan Twente niet alleen dat service en klantvriendelijkheid breed in het DNA van het bedrijf verankerd zitten, maar ook innovatiekracht. Het dealerbedrijf scoorde dan ook zeer hoge cijfers op het gebied van verkoop van volledig elektrische modellen en digitale diensten. Elektrische mobiliteit en digitale diensten vormen de basis van de strategie van Mercedes-Benz Vans en ook Baan Twente zet hier vol op in. Louwman Mercedes-Benz bereikte de tweede plaats en Mercedes-Benz Dealer Bedrijven de derde plaats.

Mark Horsten, COO Vans bij Mercedes-Benz Nederland: “We toetsen doorlopend de activiteiten van de Nederlandse Van ProCenters en daarbij worden alle facetten geanalyseerd en geëvalueerd, van verkoop en service tot klantentevredenheid. Het feit dat Baan Twente nu opnieuw de Best Van Dealer Award heeft gewonnen, geeft aan dat zij niet alleen zeer goed scoren in klanttevredenheid maar ook een belangrijke bijdrage leveren aan de transitie naar elektrisch rijden en digitalisering van onze dienstverlening.”

Gerd van der Kolk, Directeur van Baan Twente: “Onze klantgerichte service en innovatieve kijk op ondernemen resulteert al drie jaar op rij in het winnen van de Best Van Dealer Awards en daar zijn we uiteraard zeer trots op. Net als in de voorgaande jaren is de erkenning van Mercedes-Benz Nederland een extra motivatie om dit serviceniveau nog verder te verhogen en onze klanten maximaal te ondersteunen op het gebied van elektrische mobiliteit en digitalisering.”

De kracht van de Mercedes-Benz Van ProCenters

Mercedes-Benz heeft het Van ProCenter-label ontwikkeld om extra voordelen te bieden aan ondernemers. Deze zakelijke doelgroep wil volledig kunnen vertrouwen op maximale inzetbaarheid van een bedrijfswagen. Daarom heeft een Van ProCenter altijd het volledige bestelwagenaanbod beschikbaar, zijn er speciaal opgeleide verkoopadviseurs en is de op- en ombouwexpertise in huis aanwezig. Wanneer een bestelwagen voor onderhoud of reparatie in de werkplaats staat, is er ook altijd passend vervangend vervoer beschikbaar, zodat mobiliteit altijd gegarandeerd is.

Op de foto van links naar rechts:
Peter Leushuis (Baan Twente), Samuel Dussart, Sally Morren-Colemont, Kruno Mustac (Mercedes-Benz Nederland), Marcel Baan (Baan Twente), Mark Horsten (Mercedes-Benz Nederland), Gerd van der Kolk en Gert-Jan Baan (Baan Twente).

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG maakt deel uit van de Mercedes-Benz Group AG met in totaal ongeveer 166.000 medewerkers wereldwijd en is verantwoordelijk voor de activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en voertuiggerelateerde services. De onderneming heeft de ambitie om toonaangevend te zijn op het gebied van elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Klasse met hun volledig elektrische modellen alsmede producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van 's werelds grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2023 werden circa 2 miljoen personenwagens en 447.800 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan 30 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt en breidt de onderneming zijn wereldwijde accuproductienetwerk op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van een duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzame bedrijfsstrategie van de Mercedes-Benz Group. De onderneming neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor de economische, ecologische en sociale effecten van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.