12
juni
2012
|
02:00
Europe/Amsterdam

Emsflower / Kwekerij Kuipers wint die Frauschaft van Mercedes-Benz!

Afgelopen weekend werd er door Die Frauschaft van Mercedes-Benz een winnaar gekozen uit de 10 inzendingen op www.diefrauschaft.nl. De inzending van Emsflower / Kwekerij Kuipers uit Denekamp sprak de elf dames het meeste aan. Op de originele foto zetten de medewerkers in afwachting van Die Frauschaft alvast de bloemetjes buiten. Het bedrijf wint hiermee een compleet verzorgde avond tijdens de allesbeslissende EK wedstrijd Nederland – Duitsland a.s. woensdag.

Die Frauschaft

Emsflower / Kwekerij Kuipers is als producent van perk- en potplanten de uitgelezen kandidaat om met Die Frauschaft de bloemetjes buiten te zetten. De inzending van het bedrijf op de speciale Frauschaft actiesite werd bijzonder goed gewaardeerd. Daarmee zette Emsflower / Kwekerij Kuipers zich bovenaan op de shortlist van de elf dames. Die Frauschaft voelde zich unaniem welkom bij het bedrijf uit Denekamp en na kort beraad werd deze inzending tot winnende verkozen. De 100% Duitse dames van Die Frauschaft zullen a.s. woensdag braadworsten bakken voor het hele bedrijf terwijl op een groot scherm de wedstrijd tussen beide voetbalgrootmachten wordt getoond. Hoewel het voor Nederland woensdagavond een allesbeslissende wedstrijd is, zal het charme-offensief van Mercedes-Benz, ongeacht de uitslag, voor een prima sfeer zorgen.

Veel aandacht

Het ruime aantal inzendingen was het directe resultaat van een campagne die zowel op televisie als op intenet te zien was. Via het social media netwerk Facebook kwamen in twee weken tijd maar liefst meer dan een miljoen gebruikers in contact met de ludieke Frauschaft-actie van Mercedes-Benz bestelwagens. Op YouTube werd het filmpje met de ‘Hup Holland hup’ zingende Frauschaft ook al bijna 85.000 keer bekeken en via Dumpert zelfs meer dan 100.000 keer. De muziek van Baloni und Steiner die werd gebruikt in de commercial werd zelfs genomineerd in ‘Het EK der EK liedjes’ van 3FM radio DJ Giel Beelen.