13
maart
2008
|
01:00
Europe/Amsterdam

Efficiënte opbouw op Mercedes-Benz Axors

Facility Move, een verhuisbedrijf uit Tiel, heeft ter uitbreiding van zijn wagenpark drie Mercedes-Benz Axors aangeschaft. Carrosseriebouwer Carbouw uit Veghel heeft deze Axors geheel naar de wensen van Facility Move opgebouwd om het zware werk gemakkelijker te maken voor de verhuizers.

Facility Move

Facility Move is een full-service verhuisbedrijf dat door andere verhuisorganisaties zoals ‘Budget Verhuizer’ wordt ingehuurd voor de meest uiteenlopende opdrachten. Met zijn hoofdvestiging in Tiel en een vestiging in Pijnacker voert Facility Move zowel nationale als internationale verhuizingen uit. Binnen het multimerk wagenpark hebben de Mercedes-Benz trucks een goede indruk achtergelaten. Hierdoor is een solide basis gelegd voor een verdere samenwerking in de toekomst.

De voordelen van de Mercedes-Benz Axor

Facility Move stelt hoge eisen aan zijn wagenpark. Verhuizen is zeer inspannend werk waardoor het belang van ergonomische voorzieningen aan het voertuig zeer zwaar wegen. Facility Move nam daarom contact op met dealer Rüttchen Tiel om gezamenlijk het perfecte voertuig samen te stellen: de Mercedes-Benz Axor 1829 lowliner. Deze truck is dankzij de lage instap, luchtgeveerde vooras en speciaal ingebouwde achterbank ideaal voor het verhuiswerk. Door deze ruime achterbank kunnen er in totaal zes verhuizers meerijden waardoor extra vervoer van de medewerkers niet meer nodig is. Nog enkele voordelen voor de ondernemer zijn het lage brandstofverbruik, lange onderhoudsintervallen en een hoge restwaarde die resulteren in een minimale kilometerkostprijs. Na aflevering is deze Axor direct in gebruik genomen.

Truck op maat

Ter verhoging van de gebruiksvriendelijkheid heeft Facility Move een aantal extra wensen uitgesproken. Carbouw uit Veghel heeft daarom de laadbakken aan de rechterzijde voorzien van twee dubbele zijdeuren zodat er gemakkelijk 10 kuubs verhuiskisten direct in de bak kunnen worden geplaatst. Hiervoor is een slimme oplossing gemaakt die de torsiekrachten verdeelt over de complete laadbak. Dat resulteert in een stijve constructie die aan beide zijden even sterk is. Ook zijn er een lat-om-lat betimmering en een combirail aangebracht waarmee de verhuiswaar goed vastgezet kan worden. Voor het comfortabel laden en lossen heeft men gekozen voor een extra lange Dhollandia laadklep.