23
oktober
2022
|
20:01
Europe/Amsterdam

Eerste ‘Maybach Atelier’ geopend in Shanghai

Samenvatting

·     In oktober opent Mercedes-Maybach het eerste ‘Maybach Atelier’ in Shanghai voor een luxe digitale én fysieke winkelervaring

·     Gasten kunnen de creatieve aura van de merkenwereld van Maybach ervaren door het nieuwe, holistische format

·     Tegen 2030 volgen meerdere Maybach Ateliers en doorontwikkelde verkoopkanalen om een uniforme merkstrategie te presenteren

Mercedes-Maybach heeft zichzelf in zijn traditierijke historie steeds weer opnieuw uitgevonden. Met het Maybach Atelier begint een nieuw hoofdstuk. In lijn met het verfijnde en tegelijkertijd progressieve design van het merk, bieden deze Ateliers onder meer privé salons voor het voeren van persoonlijke gesprekken en vergaderingen in een bijzonder exclusieve setting, 3D-tactiele configuratie, fysieke en digitale kunstprogramma’s en een nieuw concept voor digitale installaties. En er kan natuurlijk ook een Maybach worden aangeschaft onder vakkundige begeleiding van gespecialiseerde Maybach-adviseurs.

Op 21 oktober 2022 werd ‘s werelds eerste Maybach Atelier geopend in Bund Finance Centre nr. 558 in het hart van Shanghai - een stad vol creativiteit en inspiratie. Het exclusieve openingsevenement had als thema ‘Heritage with Innovation’. Investeerders, artiesten en VIP-klanten waren uitgenodigd om kernelementen van het merk, zoals kunst, muziek en cultuur, te beleven in combinatie met hedendaagse Chinese ‘rituelen’.

Een kunstexpositie, oorspronkelijk geopend in het Shanghai Fosun Art Center, was samengesteld rond het merk Mercedes-Maybach en het label MANUFAKTUR. De expositie verenigt kunstenaars en connaisseurs in het verkennen en herdefiniëren van culturele grenzen. Voor deze expositie werkte Maybach met drie Chinese kunstenaars aan individuele installaties. Deze omvatten de kunstrichtingen papierknipkunst, inktgraffiti en immersive digitale media. Tijdens het openingsevenement werden drie Maybach-highlights gepresenteerd: de showcar Project MAYBACH, de Mercedes-Maybach S 680 by Virgil Abloh (brandstofverbruik gecombineerd WLTP: 14,3-13,4 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 326-304 g/km)1 en de Mercedes-Maybach S 680 MANUFAKTUR (brandstofverbruik gecombineerd WLTP: 14,3-13,4 l/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 326-304 g/km)[1].

De Maybach by Virgil Abloh bood gasten, met zijn Dolby Atmos® en Burmester® high-end 4D-surround sound system, de ultieme in-car audiobeleving. Het MANUFAKTUR-model liet zien welke mogelijkheden er zijn op het gebied van individualisering – om te voldoen aan de wensen van klanten van topklassemodellen van Mercedes Benz.

Jan Madeja, President & CEO van Beijing Mercedes Benz Sales Service Co., Ltd.: “Voortbouwend op het wereldwijde succes van Mercedes-Maybach, vooral in China, is het voor ons niet meer dan logisch om ‘s werelds eerste Maybach Atelier in Shanghai te openen. Hier bieden we onze Chinese klanten de beste ervaring met de voor Mercedes-Maybach kenmerkende aandacht voor detail in combinatie met ultramoderne technologie.”

“Met het Maybach Atelier breiden we de pioniersrol en het creator-DNA van het merk verder uit. We creëren unieke moment die zijn afgestemd op de levensstijl van onze klanten. Met dit nieuwe, op maat gemaakte retailconcept vieren we artistieke interpretaties; we voegen een vleugje magie toe aan de excellentie die zo kenmerkend is voor Maybach en creëren momenten die het rijke erfgoed en de progressieve toekomst van het merk vertegenwoordigen”, aldus Daniel Lescow, Hoofd Mercedes-Maybach bij Mercedes-Benz Group AG. “We kijken uit naar het nieuwe hoofdstuk van Mercedes-Maybach en naar de opening van andere vestigingen in de komende jaren.”

Het Shanghai Atelier is nog maar het begin; tegen 2030 wil het merk over de hele wereld meer Maybach Ateliers en andere merkspecifieke retailformules openen of introduceren. Parallel aan de lanceringen van de Ateliers bout Mercedes-Maybach verder aan verkoopkanalen en -concepten om de exclusiviteit en individualiteit van het merk te benadrukken en de perceptie in het Mercedes Benz-portfolio te versterken.

Mercedes-Maybach staat voor ultramoderne technologie, voortreffelijk vakmanschap en een luxe lifestyle – met als streven het ‘beste van het beste’ te creëren. Het merk heeft altijd royalty’s, wereldleiders, beroemdheden en connaisseurs geïnspireerd. Het Maybach Atelier is een nieuw instrument waarmee het merk demonstreert hoe het nieuwe ervaringen voor bezoekers creëert door traditie te combineren met visionaire concepten.
 


 

[1] De vermelde cijfers zijn de gemeten "WLTP CO₂-cijfers" in overeenstemming met artikel 2 nr. 3 van Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De
brandstofverbruikscijfers zijn op basis van deze cijfers berekend.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.