26
november
2008
|
01:00
Europe/Amsterdam

Een nieuw gezicht voor Mercedes-Benz TV

Mercedes-Benz TV, het succesvolle internet-televisieprogramma van Mercedes-Benz, heeft een geheel nieuwe uitstraling en een nog uitgebreider programmapakket gekregen. Via www.mercedes-benz.tv kunnen kijkers voortaan kiezen uit twee magazines en wisselende themakanalen.

In het tweewekelijkse magazineprogramma Drive staan de producten van Mercedes-Benz centraal. Iedere twee weken wordt een aspect uit verschillende invalshoeken belicht. Na het winnen van de wereldtitel in de Formule 1 is de eerste aflevering gewijd aan sportieve auto’s en hun berijders. Daarbij past perfect dat Mercedes-Benz-DTM-rijdster Susie Stoddart als presentator optreedt, een rol die normaal wordt vervuld door Tanja Bülter.

Als tweede kanaal besteedt het Mixed Tape Music Magazine maandelijks aandacht aan nieuwe muziektrends en worden veelbelovende nieuwe artiesten voorgesteld. Themaprogramma’s over actuele activiteiten van Mercedes-Benz, zoals het op duurzaamheid gerichte PANGAEA-project, worden als aanvulling op de magazines uitgezonden. Via het archief zijn zo’n 90 reportages die sinds de start van Mercedes-Benz TV in juni 2007 zijn uitgezonden nog steeds terug te vinden. Het opzoeken verloopt snel via een menu- of een zoekfunctie.

Met de relaunch stelt het internet-televisiekanaal de producten en achtergronden van het merk Mercedes-Benz in een nog betere filmkwaliteit voor. Dat betekent voor de kijkers een echte televisie-ervaring, die door het ingebouwde Motion Light nog verder wordt versterkt. De achtergrond van de internetbrowser past zich daarbij aan de kleuren van de reportage aan.

Voortaan kan het Drive Magazine als Podcast via iTunes en de reportages uit het magazine direct via het Mercedes-Benz TV-kanaal op Youtube worden bekeken. Sinds oktober van dit jaar is Mercedes-Benz TV via www.mercedes-benz.mobi ook via mobiele communicatieapparatuur te bekijken.