14
september
2015
|
02:00
Europe/Amsterdam

Droomauto’s van Mercedes-Benz op de IAA 2015

De wereldprimeurs Mercedes-Benz C-Klasse Coupé en Mercedes-Benz S-Klasse Cabriolet zijn de highlights van de 'Mercedes Dream Car Collection' op de IAA in Frankfurt. Eye-catcher op de stand van Mercedes-Benz – traditioneel ondergebracht in de Festhalle, direct bij de hoofdingang van het beursterrein – is de 'Silver Flow', een dynamisch gevormde grote sculptuur uit zilveren lamellen.

De gebeurtenissen op de stand kunnen via live-uitzendingen op www.mercedes-benz.com worden gevolgd. Voor de media is actuele informatie beschikbaar op de website www.mercedes-benz.com/iaa-media en hetzelfde geldt voor foto's en live acts. De 'Mercedes-Benz IAA App 2015' wijst bezoekers de weg en biedt exclusief materiaal aan om te downloaden.

De speciale stalen constructie van de Frankfurter Festhalle vormt de achtergrond voor de merkenstructuur van Mercedes-Benz op de IAA. De technisch-sculpturale 'Silver Flow' zweeft schijnbaar gewichtloos door de meer dan 100 jaar oude hal. Al bij binnenkomst van de hal beleven de bezoekers de diversiteit van de merkenwereld van Mercedes-Benz. Een roltrap in de open centrale ruimte neemt de gasten van het live-podium mee naar een hoogte van 13 meter.

De themaruimtes langs de zijkant zijn veelzijdig: van het karakter van een pitsstraat bij Mercedes-AMG via de gerieflijke sfeer bij Mercedes me tot een luxe ruimte onder de koepel bij Mercedes-Maybach. De balustrades naar de centrale ruimte bieden net als in een stadion plaats aan talrijke zit- en staanplaatsen. Hier kan men genieten van de 'Mercedes live'-show op het podium.

De Mercedes-Benz stand beslaat een oppervlak van meer dan 9.000 m2 en aan de planning en opbouw hebben ca. 150 medewerkers meer dan twee maanden gewerkt. In de Festhalle is onder andere 850 ton staal gebruikt, zijn meer dan 230 kilometer kabels gelegd en ca. 4.500 lampen geïnstalleerd. De bezoekers kunnen tijdens hun rondgang over de stand van dichtbij kennismaken met de auto's en services.

smart: fun in the city

Bij smart in het Forum voor de Festhalle staat de nieuwe smart fortwo cabrio centraal. Ook de smart BRABUS tailor made speelt een belangrijke rol. De opbouw van de stand verwijst naar de tridion veiligheidskooi, het typerende kenmerk van smart. De stand is onderverdeeld in diverse thema's: individuality, mobility, technology en design. De merkwaarden innovatie, functionaliteit en 'joy of life' staan daarbij op de voorgrond. Bij alle thema's is wel iets de ontdekken. Design-spycases en interactieve concept cars nodigen de bezoeker uit nader kennis te maken met het merk smart en zijn mobiliteitsconcept.

Fun in the city hebben de IAA-bezoekers ook op het buitenterrein. Daar kunnen zij bij een smart City Trial de wendbaarheid van de nieuwe smart uittesten. In de smart Lounge Area kan op speelse wijze kennis worden gemaakt met het kofferruimteconcept van de smart forfour, terwijl de smart forgigs, een samenwerkingsproject van  JBL en smart, voor de 'sound in the city' zorgt.

Meerdere wereldprimeurs en modelnoviteiten

Mercedes-Benz Cars toont in Frankfurt in totaal ca. 100 auto's en daaronder bevinden zich meerdere wereldprimeurs. Met de Mercedes-Benz C-Klasse Coupé en Mercedes-AMG C 63 Coupé wordt de succesvolle C-Klasse familie verder uitgebreid. De S-Klasse Cabriolet is de zesde variant van de S-Klasse modelreeks en de eerste open vierzitter van Mercedes-Benz in de topklasse sinds 1971. Bovendien heeft de Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet zijn première als ultieme droomauto. En met de smart fortwo cabrio wordt een iconische variant toegevoegd aan de smart modelreeks.

Naast deze wereldprimeurs heeft de Mercedes-Benz GLC in Frankfurt zijn showdebuut en wordt de V-Klasse getoond met AMG Line uitrustingspakket. De nieuwe features voor de Mercedes-Benz V-Klasse geven extra individuele accenten en maken de MPV voor nog meer doelgroepen attractief. De AMG Line kan vanaf maart 2016 besteld worden.

Mercedes-Benz IAA App 2015: intelligente mix van nieuws en service

De in eigen huis ontwikkelde 'Mercedes-Benz IAA App 2015' biedt mobiele meerwaarde met multimediale content over auto's en show cars. Via een zoekfunctie zijn alle Mercedes-Benz modellen die op de stand staan eenvoudig te vinden. Interactieve plattegronden helpen ook bij het oriënteren. Een extra meerwaarde vormt het exclusieve downloadmateriaal. De gebruiker kan de spectaculaire beelden en indrukken van design en techniek van de primeurs rechtstreeks op het eigen scherm downloaden. De app is al voor het begin van de IAA in een previewversie voor iOS en Android beschikbaar in de betreffende stores. De allernieuwste informatie wordt vrijgegeven bij de start van de tentoonstelling. Beursbezoekers kunnen de app in de Festhalle gratis op hun smartphones downloaden.

Nieuw bij 'Mercedes me': interactieve reisgids 'My Guide'

'My Guide', de interactieve reisgids van 'Mercedes me' is tijdens de IAA op vele plaatsen in Frankfurt actief: advies over tien hippe locaties waaronder bars als 'Maxie Eisen' en 'The Parlour' en het hotel 'Jumeirah' en concerten of culinaire avonden ter gelegenheid van lifestyle events tijdens de IAA. Er zijn tips en routes beschikbaar die in de auto kunnen worden gebruikt. Iedereen kan online informatie zoeken en interessante beelden of bijdragen via social media delen met vrienden. 'My Guide' wordt op deze manier innovatief onderdeel van de IAA.