31
maart
2005
|
02:00
Europe/Amsterdam

Directeur Mercedes-Benz Eckhard Cordes:"Een systematische benadering van kwaliteit”

Met een wereldwijde terugroepactie verbetert Mercedes-Benz de kwaliteit van reeds op de markt gebrachte personenauto’s. Met deze maatregel benadrukt Dr. Eckhard Cordes, lid van de Raad van Bestuur van DaimlerChrysler AG en onder meer verantwoordelijk voor Mercedes-Benz personenauto’s, zijn kwaliteitsoffensief. “Onze productkwaliteit staat momenteel op het allerhoogste niveau. Onze doelstelling is dan ook dat reeds in gebruik zijnde auto’s met eventuele klachten, op een kwaliteitsstandaard worden gebracht die aan onze hoogste eisen voldoet.”

Zo worden op auto’s met zes- en achtcilinder benzinemotoren, die zijn gebouwd tussen juni 2001 en november 2004, de spanningsregelaar van de dynamo gecontroleerd en waar nodig vervangen. Op E-Klasse en CLS-Klasse modellen die zijn geproduceerd van januari 2002 tot januari 2005, wordt nieuwe software in de accu regeleenheid geïnstalleerd voor de optimalisering van de stroomvoorziening. Bovendien worden op E-Klasse, SL-Klasse en CLS-Klasse modellen uit de productieperiode juni 2001 tot maart 2005 de remsystemen geactualiseerd.

Klanten worden hierover schriftelijk geïnformeerd. Ook heeft Mercedes-Benz een speciale hotline ingesteld om adequaat vragen van klanten te kunnen beantwoorden.

Het GRATIS hotline-nummer voor Europa is 00800 1 777 777 7.