26
mei
2020
|
14:06
Europe/Amsterdam

Digitale wereldpremière voor E-Klasse Cabriolet en Coupé van Mercedes-Benz en Mercedes-AMG

In de tweede aflevering van het innovatieve newsformat Meet Mercedes DIGITAL vieren de meest sportieve en emotionele leden van de nieuwe E-Klasse familie hun wereldpremière. Mercedes-Benz en Mercedes-AMG presenteren de nieuwe E-Klasse Cabriolet en de nieuwe E 53 4MATIC+ Coupe (brandstofverbruik gecombineerd: 8,9-8,6 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 204-198 g/km)* op dynamische wijze op het testcircuit van Daimlers Prüf- und Technologiezentrum in Immendingen. ‘Meet Mercedes DIGITAL #2: Welcome to the E-Class family’ wordt op woensdag 27 mei 2020 om 14.00 uur uitgezonden tijdens een mediaspecial op het digitale platform Mercedes me media (https://media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital). Na afloop is de aflevering beschikbaar als video on-demand.

Aanvullend presenteren productmanagers Andrea Ruland van Mercedes-Benz en Kamelia Brodner van Mercedes-AMG de highlights van beide droomauto’s in detail tijdens een walk-around video. Uitgebreid persmateriaal in de vorm van persberichten, infographics en animaties over de digitale wereldpremière van de Cabriolet en Coupé zijn sinds 18 mei 2020 beschikbaar op Mercedes me media.

De nieuwe serie ‘Meet Mercedes DIGITAL’ is een innovatief newsformat op Mercedes me media. Het programma – dat vergelijkbaar is met een nieuwsprogramma – presenteert een actueel onderwerp, licht de achtergronden toe en laat experts aan het woord. Daarnaast biedt het programma ‘talks’ in de studio en doet het verslag vanuit fabrieken of circuits. Aanvullende informatie over elk onderwerp is als download beschikbaar in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.