18
november
2020
|
09:12
Europe/Amsterdam

Digitale wereldpremière van de nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse op 19 november op Mercedes me media

Kort na de introductie van de nieuwe S-Klasse beleeft ook de Mercedes-Maybach S-Klasse zijn digitale wereldpremière. Het nieuwe topmodel combineert de perfectie en hightech technologie van de luxe toplimousines van Mercedes Benz met de exclusiviteit en bijna 100-jarige traditie van Maybach. De wielbasis, die 18 cm langer is dan die van de lange Mercedes-Benz S-Klasse, komt met name de achterpassagiers ten goede. Dankzij de standaard executivestoelen en het chauffeurspakket is het achtercompartiment enerzijds een comfortabele werkplek en anderzijds een plek om te ontspannen. Exclusieve details zoals de optionele tweekleurige lak met scheidingslijn en grote houten sierdelen aan de achterkant van de voorstoelen en tussen de twee achterpassagiers zijn ook typische Maybach-kenmerken.

‘Meet the Maybach S-Class DIGITAL’ behandelt alle highlights van de nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse live op Mercedes me media. Journalisten en multipliers kunnen de wereldpremière zien op donderdag 19 november 2020 om 14.00 uur in een mediaspecial op https://media.mercedes-benz.com/maybach. De special is daarna beschikbaar als video-on-demand.

Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, zal de nieuwe kenmerken van de high-end luxe limousine in detail presenteren. Andere gastsprekers gaan in op de unieke aantrekkingskracht van de Mercedes-Maybach S-Klasse als een luxueuze, verfijnde plek van inspiratie en ontspanning.

De nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse is speciaal ontworpen voor rijden met een chauffeur. Dit komt tot uiting in verschillende nieuwe luxe uitrustingen in het achtercompartiment, zoals een massagefunctie van de kuitsteunen op de executivestoelen en de nek- en schouderverwarming achter.

Mercedes-Benz stelt tijdens en na de wereldpremière via Mercedes me media meer informatie beschikbaar om te downloaden, zoals video's, graphics, persberichten en afbeeldingen. Het PR-team van Mercedes Benz is online beschikbaar om vragen te beantwoorden.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.