20
september
2022
|
14:22
Europe/Amsterdam

Digitale wereldpremière van de nieuwe Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE op Mercedes me media

Woensdag 21 september 2022 om 16.00 uur (CEST) presenteert Mercedes-AMG de nieuwe C 63 S E PERFORMANCE (gewogen brandstofverbruik gecombineerd: 6,9 l/100 km; gewogen CO2-emissie gecombineerd: 156 g/km; gewogen energieverbruik gecombineerd: 11,7 kWh/100 km)1. De onthulling is te volgen via het online platform Mercedes me media (https://media.mercedes-benz.com/c63s_eperformance) en andere digitale kanalen. De wereldpremière is aansluitend ook als video-on-demand te bekijken.

De nieuwe Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE is een gamechanger in de 55-jarige geschiedenis van AMG. Hij brengt de nieuwste hybride technologie uit de autosport op de weg met knowhow uit de Formule 1™. Het gecombineerde systeemvermogen en het gecombineerde systeemkoppel behoren tot de top in het segment. Het nieuwe model wordt leverbaar als Limousine en Estate.

De digitale wereldpremière is niet alleen te zien op het online platform Mercedes me media, maar ook op andere Mercedes-Benz kanalen zoals YouTube, LinkedIn en Twitter. Op Mercedes me media is direct na de introductie uitgebreide informatie te vinden, waaronder video’s, foto’s en persinformatie. Naast de originele Engelstalige audio zijn ook transcripties in verschillende andere talen beschikbaar.

 

1 Deze cijfers zijn de WLTP CO2-cijfers gemeten volgens art. 2 nr. 3 van de Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. Het brandstofverbruik is op basis van deze cijfers berekend. Het elektrisch energieverbruik is bepaald op basis van Richtlijn 2017/1151/EU.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.