05
april
2022
|
13:05
Europe/Amsterdam

Digitale wereldpremière van de EQS SUV op Mercedes me media: de volledig elektrische luxe SUV

Op dinsdag 19 april aanstaande om 12.00 uur presenteert Mercedes-EQ met de EQS SUV zijn eerste volledig elektrische luxe SUV voor maximaal zeven personen. De digitale wereldpremière is te zien op het online platform Mercedes me media en andere kanalen. Directieleden Ola Källenius en Britta Seeger presenteren de highlights. De EQS SUV herdefinieert het SUV-segment en leidt het naar het elektrische tijdperk. De wereldpremière wordt live uitgezonden op https://media.mercedes-benz.com/EQS-SUV en is daarna als video-on-demand beschikbaar op het platform.

De EQS SUV is het derde model op basis van de nieuwe modulaire architectuur voor elektrische voertuigen uit de top- en luxeklasse. Het nieuwe model introduceert het kenmerkende purpose design in het SUV-segment door het progressieve design en comfort van de EQS limousine te combineren met de ruimte en veelzijdigheid van het populaire SUV-concept. In het interieur versmelten intuïtieve digitale bedieningselementen en innovatieve uitrustingskenmerken tot een avant-gardistische ambiance. De responsieve vierwielaandrijving 4MATIC en het intelligente rijprogramma ‘Offroad’ zorgen bovendien voor een breed scala aan gebruiksmogelijkheden.

De digitale wereldpremière wordt voor het publiek en de multipliers tegelijkertijd live gestreamd op talrijke Mercedes-Benz kanalen, zoals Youtube, LinkedIn en Twitter. Mediavertegenwoordigers ontvangen op Mercedes me media ook aanvullende informatie en services. Naast de originele Engelstalige audio zijn transcripties in zes talen beschikbaar om te lezen en te downloaden. Persmateriaal als video's, foto’s, infographics en een persmap completeren het uitgebreide aanbod. Bovendien beantwoorden Mercedes EQ experts als onderdeel van de digitale wereldpremière individuele vragen in een virtuele setting en bieden zo een mogelijkheid voor extra diepgang.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.