04
mei
2017
|
11:58
Europe/Amsterdam

Digitale experience tijdens re:publica 2017 – Daimler geeft de mobiliteit van de toekomst vorm

Daimler zal tijdens de 2017-editie van het evenement re:publica, dat van 8 tot 10 mei 2017 plaatsvindt in Berlijn, een aantal digitale mobiliteitsconcepten presenteren. re:publica is een van de grootste conferenties op het gebied van internet, social media, blogs en de digitale maatschappij. De uitvinder van de automobiel zal de aanwezigen laten zien met hoeveel energie de onderneming zichzelf transformeert tot een mobiliteitsaanbieder en hoe de digitalisering van het bedrijfsmodel systematisch wordt uitgebreid. De vier pijlers van de CASE-strategie vormen daarbij de basis.

CASE omvat de complete strategische focus van Daimler, samengevat in de toekomstgerichte thema’s connectiviteit (Connected), autonoom rijden (Autonomous), flexibel gebruik (Shared & Services) en elektrische aandrijvingen (Electric). De onderneming werkt voortdurend aan uitbreiding van het aanbod premiumservices, om uit te groeien tot een volwaardige mobiliteitsaanbieder.

Business Innovation is ideeënlab in eigen huisDe internationaal opererende divisie Business Innovation onder leiding van Susanne Hahn is sinds de oprichting in 2017 de ‘think and act tank’ van Daimler: “Inmiddels zijn we al tien jaar gefocust op de cross-divisionale ontwikkeling van innovatieve zakelijke ideeën. Voor de zesde keer laten we tijdens re:publica samen met andere divisies zien dat we de digitale transformatie in een mobiliteitsaanbieder actief vormgeven.” Sinds de oprichting van de divisie Business Innovation zijn tal van succesvolle bedrijfsmodellen ontwikkeld, zoals de carsharingservice car2go, de moovel mobiliteits-app, de Mercedes-Benz energieopslagunits en het innovatieplatform STARTUP AUTOBAHN. “We zijn ervan overtuigd dat innovatie alleen op collectieve wijze mogelijk is. Ons doel is om met innovatieve, creatieve ideeën en oplossingen te komen voor de diverse initiatieven”, aldus Susanne Hahn.

Save the date: topsprekers bespreken belangrijke thema’sDaimlers aanwezigheid tijdens re:publica wordt gekenmerkt door een intensieve dialoog met de bezoekers. De beursstand van de onderneming, met interactieve led-displays in de vorm van een 360°-bioscoop, geeft aan de hand van voorbeelden de huidige en toekomstige mobiliteit weer. In deze zeer speciale setting vinden presentaties plaats door onder andere STARTUP AUTOBAHN en Croove, het carsharingplatform voor particulieren van Mercedes-Benz dat na een succesvolle pilotfase nu in tal van grote Duitse steden beschikbaar komt. Bezoekers kunnen op re:publica ook kennismaken met de smart ‘ready to’ services, moovel, car2go en Fleetboard. Daarnaast zal een aantal experts op de podia van re:publica presentaties houden over belangrijke toekomstthema’s.

  • Autonomous. Daimler-toekomstonderzoeker Alexander Mankowsky doet verslag van het concept ‘informed trust’ tussen autonoom rijdende auto’s en mensen. Hij legt uit hoe intuïtie,cognitie en neurowetenschappen de weg effenen naar een coöperatieve auto.Workshop op maandag 8 mei om 17.15 uur, Stage T
  • Connectivity. Digitaal expert Adi Ofek van het Mercedes-Benz Technology Centre in Tel Aviv neemt samen met het publiek een kijkje in Israëls Silicon Wadi en legt uit hoe er sneller en efficiënter kan worden ingespeeld op de mobiliteitswensen van klanten.Paneldiscussie op maandag 8 mei om 18.30 uur, Stage 4
  • Electrical/EQ. Axel Harries, hoofd CASE bij Daimler, geeft antwoorden op belangrijke vragen met betrekking tot emissievrije aandrijvingen tijdens een discussie met auteur en mobiliteitsexpert Don Dahlmann. Ook zullen ze ingaan op thema’s als handige manieren om een parkeerplaats te vinden en files te vermijden.Paneldiscussie op dinsdag 9 mei om 12.30 uur, Stage 5
  • Shared mobility. Tijdens een interactieve dialoogpresentatie schetsen Daimler-innovatiemanagers Bettina Ludolf en Ralf Lamberti in een realistisch toekomstscenario hoe het dagelijkse leven, werk en mobiliteit er in de Europese steden van de toekomst uit kunnen zien.Dialoog op dinsdag 9 mei om 15.00 uur, Stage T

Alle activiteiten tijdens re:publica 2017 laten zien hoe Daimler de toekomst van de mobiliteit actief vormgeeft en de kansen benut die digitalisering biedt – een veelzijdige mix van fascinerende mogelijkheden, perspectieven en verhitte discussies. Meer informatie over de activiteiten van Daimler tijdens re:publica en het evenement zijn te vinden op: www.re-publica.com.