02
november
2010
|
01:00
Europe/Amsterdam

De sleutel tot glamour - Mercedes-Benz en Swarovski werken samen

  • Mercedes-Benz sleutel afgewerkt met 200 Swarovski-kristallen

  • Limited edition van 800 exemplaren voor Japanse markt

  • Introductie in Europa ook mogelijk

Mercedes-Benz introduceert samen met Swarovksi een even unieke als glamourvolle contactsleutel waarin maar liefst 200 (in de meest letterlijke zin van het woord) schitterende SWAROVSKI ELEMENTS zijn verwerkt. In eerste instantie worden 800 van deze luxueuze sleutels geproduceerd. Deze zijn alle voor de Japanse markt bestemd. Het succes van deze Limited Edition kan mogelijk de deur openen voor een Europese introductie.

Mercedes-Benz en Swarovski kenmerken zich beide door een bijzondere combinatie van creativiteit en kwaliteit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat in de interne ‘Business Innovation Community’ van Daimler AG het idee voor een samenwerking werd geboren. Het idee groeide al snel uit tot een project waarbij Mercedes-Benz Japan en Swarovski in Oostenrijk samen een specifiek op de Japanse smaak afgestemde sleutel ontwierpen. De ‘Swarovski-sleutels’ vallen op door de 200 kristallen (zwart of roze), die met de hand gezet zijn door de specialisten van Swarovski. De meerprijs voor de exclusieve sleutel, die overigens naast de twee standaard sleutels wordt geleverd, bedraagt € 367. De totale oplage voor Japan is gelimiteerd tot 800 exemplaren. Na afloop van deze ‘pilot’ besluit Mercedes-Benz of de Swarovski-sleutels ook in andere landen worden geïntroduceerd.

De Mercedes-Benz Business Innovation Community

Daimler AG beschikt sinds oktober 2007 over een eigen Business Innovation Community – een web 2.0-platform op het Daimler-intranet waar Mercedes-Benz medewerkers worden uitgedaagd om met nieuwe ideeën te komen. Inmiddels bestaat de community uit 20.000 leden. Zij hebben samen al 1.500 ideeën gelanceerd waaronder de Swarovski-sleutel. Ook projecten als car2go, car2gether, de Mercedes-Benz Driving Academy en Mercedes-Benz Young Classics komen uit de koker van de zeer actieve Business Innovation Community.