21
oktober
2021
|
16:52
Europe/Amsterdam

De nieuwste editie van een icoon

Digitale wereldpremière van de Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG onthult donderdag 28 oktober 2021 om 16.00 uur de nieuwste editie van een auto-icoon. De digitale wereldpremière van de nieuwe Mercedes-AMG SL is te volgen via het online platform Mercedes me media. Philipp Schiemer, Chief Executive Officer bij Mercedes-AMG GmbH, en Gorden Wagener, Chief Design Officer bij Daimler AG, presenteren de highlights van de nieuwe roadster. De wereldpremière is live te zien op https://media.mercedes-benz.com/amg-sl en daarna beschikbaar als video on demand.

De nieuwe Mercedes-AMG SL keert terug naar zijn roots met een softtop en een progressief karakter. Tegelijkertijd is de luxe roadster geschikt voor dagelijks gebruik als 2+2-zitter en voor het eerst leverbaar met vierwielaandrijving. Andere hightechcomponenten scherpen het dynamische profiel en de comforteigenschappen van de door Mercedes-AMG ontwikkelde SL aan.

De digitale wereldpremière is via verschillende kanalen te volgen. Mercedes-AMG biedt mediavertegenwoordigers ook uitgebreide informatie en services aan via Mercedes me media. Naast de Engelstalige originele soundtrack zijn er transcripties in zes talen beschikbaar om mee te lezen of te downloaden. Persmateriaal zoals video's, foto's, graphics en persberichten maken het uitgebreide aanbod compleet. Er kunnen ook virtueel vragen worden gesteld aan de experts.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.