01
februari
2019
|
11:08
Europe/Amsterdam

De beste Mercedes-Benz Cars-dealer van Nederland: Gomes Noord-Holland B.V.

Mercedes-Benz Gomes Noord-Holland B.V. heeft de prestigieuze ‘Best Dealer 2018’-award in de wacht gesleept. Het bedrijf scoorde van alle Nederlandse Mercedes-Benz Cars-dealers het hoogst op de zogenaamde Dealer Score Card. Hierbij worden belangrijke punten als service, klanttevredenheid, verkoopaantallen en financiële performance beoordeeld. Mercedes-Benz dealer Wensink Apeldoorn werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2018’-award. Beide prijzen werden op de Brussels Motor Show uitgereikt door Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland B.V.

Stimuleren en motiveren
Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle vlakken perfect van dienst te zijn, reikt Mercedes-Benz Cars Nederland jaarlijks awards uit aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Dit jaar heeft Mercedes-Benz daarbij voor het eerst gebruikgemaakt van de Dealer Score Card. Deze laat op basis van een toetsing van 12 maanden zien hoe de Nederlandse Mercedes-Benz dealers presteren op het gebied van service, klanttevredenheid, verkoopaantallen en financiële performance. Bovendien hebben Mercedes-Benz rijders een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service én verbeterpunten aangeven. Op deze manier vervullen klanten een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Gomes Noord Holland B.V. ‘Best Dealer 2018’
Met zeer hoge scores op de Dealer Score Card van 2018 mag Gomes Noord Holland B.V. zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen. Directeur Peter Gomes kreeg de trofee uit handen van Niels Kowollik en zei aansluitend het volgende: “Ik ben zeer trots op het winnen van de ‘Best Dealer Award 2018’ - een mooiere prijs kun je als Mercedes-Benz dealer niet krijgen. Eind vorig jaar hebben we Biemond & Van Wijk overgenomen. Het spreekt voor zich dat we ook onze nieuwe klanten de best mogelijke service bieden. In elke vestiging van Gomes Noord Holland B.V. staat de klant op nummer 1. Deze prijs bewijst dat we dit waarmaken en is dan ook een prachtige beloning.”

Wensink Apeldoorn: ‘Best Customer Loyalty 2018’-award
De Apeldoornse vestiging van Mercedes-Benz dealer Wensink werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2018’-award. De basis hiervoor is een beoordeling van klanten. Zij geven over een periode van drie jaar aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van zowel sales als after sales beoordelen. Ofwel: van verkoopgesprek via aflevering tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. After Sales Directeur Peter Spit van Wensink bij de overhandiging van de award: “In Apeldoorn hebben we een toegewijd team dat een perfecte service en een persoonlijke aanpak simpelweg normaal en vanzelfsprekend vindt. Het resultaat daarvan is een zeer trouwe klantenkring. In Apeldoorn vertellen we die klanten nu nog beter wát er zo vanzelfsprekend is aan onze service. We leggen bijvoorbeeld uit wat er in de werkplaats met de auto gebeurt en waarom. Daardoor zijn de klanttevredenheidscijfers verder gestegen en dat heeft geleid tot deze award. We zijn trots op deze teamprestatie en dat smaakt naar meer. De ‘Apeldoornse aanpak’ is een voorbeeld voor al onze vestigingen.”
In de categorie ‘Best Customer Loyalty 2018’ behaalde Auto Wüst Hellevoetsluis de tweede positie en was de derde plek voor MBDB Naaldwijk.

Vasthouden en verbeteren
Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars Nederland B.V. bij de uitreiking van de awards in Brussel: “Met premium producten en een perfecte service streeft de volledige Nederlandse Mercedes-Benz dealerorganisatie in alle opzichten naar de hoogste kwaliteit. Elke dealer biedt een allesomvattend en ontzorgend dienstenpakket en zorgt ervoor dat iedere klant zich thuisvoelt bij het bedrijf. Bij Mercedes-Benz zijn we trots op de hoge cijfers die klanten aan hun dealerbedrijf geven. Omdat ‘ambitie’ traditioneel in het DNA van het merk zit, willen we dit hoge niveau niet alleen vasthouden, maar nog verder verbeteren.”