07
december
2006
|
01:00
Europe/Amsterdam

DaimlerChrysler versterkt afdeling Corporate Sales voor fleet- en leasemarkt

DaimlerChrysler Nederland B.V. heeft speciaal voor de fleet- en leasemarkt de afdeling Corporate Sales versterkt. De afdeling bestaat uit vier gemotiveerde en ervaren medewerkers met passie voor mensen en auto’s. Het doel van Corporate Sales is het marktaandeel van de merken van DaimlerChrysler Nederland in de fleet- en leasemarkt te vergroten. Het team informeert zakelijke klanten over de laatste ontwikkelingen en de range van Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep en Dodge.

De afdeling Corporate Sales richt zich op bedrijven met een wagenpark van meer dan honderd auto’s. Het nieuwe team ondersteunt en adviseert deze bedrijven bij het nemen van beslissingen op het gebied van mobiliteit. Onder leiding van Michael Rost zijn Paul Hendriks, Marc Stevens en Patrick Janssen verantwoordelijk voor de verschillende activiteiten. Daarbij valt te denken aan advies van de autokeuze tot (verregaande) service afspraken met het uitgebreide dealernetwerk waarbij een optimale Total Cost of Ownership centraal staat. Doordat de afdeling Corporate Sales en het dealernetwerk continu investeren in klanttevredenheid, vakmanschap, kwaliteit en een persoonlijke benadering gaat de dienstverlening van DaimlerChrysler altijd verder.

Weldegelijk bereikbaar
DaimlerChrysler is in de klein zakelijke markt met Mercedes-Benz al heel erg succesvol. Binnen grote ondernemingen blijft Mercedes-Benz achter, terwijl deze markt juist heel erg in beweging is. Met Corporate Sales wil DaimlerChrysler Nederland B.V. deze achterstand inlopen. Dat gebeurt onder andere door het gamma van Mercedes-Benz onder de aandacht te brengen bij de leaserijders, onder meer door actief gebruik te maken van demonstratie auto’s. Uit gesprekken met berijders en bedrijven komt naar voren dat zij bij hun keuze voor een nieuwe auto niet in eerste instantie denken aan dit merk omdat bij hen de indruk bestaat dat Mercedes-Benz duur is. Terwijl modellen als de A-, B- en C-Klasse gezien het scherpe leasetarief vaak weldegelijk bereikbaar zijn.

Aantrekkelijke nieuwe Class uitvoeringen
Die bereikbaarheid gaat zeker op voor de nieuwe Class uitvoeringen van de B-, C- en E-Klasse die Mercedes-Benz op de markt brengt. Deze speciale modellen voor de zakelijke markt hebben een gereduceerde consumentenprijs voor zowel de auto als voor een aantal aantrekkelijk geprijsde Fleet & Lease-optiepakketten waarin accessoires als audio/navigatie, telefoonvoorbereiding en metallic lak zijn verwerkt. De Class uitvoeringen hebben voor ondernemers het voordeel van een scherp leasetarief en voor de berijder het voordeel van een lagere bijtelling.

IJzersterke troeven
De afdeling Corporate Sales heeft naast de speciale Class modellen van Mercedes-Benz nog een aantal ijzersterke troeven achter de hand. Zo maken modellen van DaimlerChrysler als de nieuwe Dodge Caliber en de Chrysler 300C een opmerkelijke groei door binnen de zakelijke markt.