20
november
2013
|
01:00
Europe/Amsterdam

Daimler-project DENZA: voorbereidingen voor de marktintroductie in volle gang

  • Marktintroductie in 2014

  • Wereldpremière tijdens de Auto China 2014 in Peking

  • Eerste dealerbedrijven openen medio volgend jaar in Peking, Shanghai en Shenzhen hun deuren

  • Intensief testprogramma voor preproductiemodellen: focus op veiligheid en betrouwbaarheid

  • Productietests in Shenzhen verlopen succesvol

DENZA, het gezamenlijke Chinese merk van Daimler AG en haar partner BYD (joint venture: Shenzhen BYD Daimler New Technology, BDNT), werkt hard aan de marktintroductie in 2014. De batterij-elektrisch aangedreven auto zal in april 2014 debuteren tijdens de autotentoonstelling Auto China Peking. In de Chinese hoofdstad zal medio volgend jaar ook het eerste DENZA-dealerbedrijf worden geopend. Tegelijkertijd openen dealerbedrijven in Shanghai en Shenzhen hun deuren.

Drie van de toonaangevende Chinese dealercoöperaties, Zhongsheng Group Holdings Limited (Zhongsheng Group), Lei Shing Hong Auto (China) Management Co., Ltd. (LSH) en Pangda Automobile Trade Co., Ltd. (Pangda Group), zullen als eerste partners de verkoop en service van DENZA voor hun rekening nemen. De intentieverklaring hiervoor is dit jaar al ondertekend.

Op dit moment ligt de focus van BDNT op de intensieve tests van de preproductiemodellen. Na het zomerprogramma in het stof en de hitte van Zuid-China begint binnenkort het tweede testseizoen onder de moeilijke winterse condities in het ijskoude noord-oosten van China. Ondertussen verlopen de productietests in de fabriek in Shenzhen succesvol. De joint venture heeft zich als doel gesteld van DENZA de veiligste en betrouwbaarste elektro-auto te maken die in China is ontworpen en ontwikkeld.