18
december
2019
|
14:54
Europe/Amsterdam

Consumer Electronics Show 2020: Mercedes-Benz biedt een bijzonder voorproefje van de toekomst

Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, zal in zijn keynote speech op de Consumer Electronics Show in Las Vegas (CES) van 7 tot 10 januari 2020 ingaan op de toekomstige interactie tussen mens en machine. Het hoogtepunt van de beursvertegenwoordiging van het merk wordt de wereldpremière van een baanbrekende concept car, geïnspireerd door een van de meest innovatieve merken uit de entertainmentbranche. Deze symbiose zal ook tot uiting komen in het nieuwe standconcept tijdens CES 2020. De keynote speech wordt op maandag 6 januari vanaf 20.30 uur (7 januari, 17.30 uur CET) via livestream uitgezonden op Mercedes me media: https://media.mercedes-benz.com/ces2020.

De concept car en zijn visionaire technische oplossingen tonen wederom de innovatiekracht van Mercedes-Benz. Het begrip ‘duurzame moderne luxe’ wordt volledig geherdefinieerd en symboliseert de ambitie van het merk om vandaag, morgen en in de toekomst duurzame mobiliteit te realiseren. De creatieve en trendsettende eigenschappen van de concept car sluiten aan bij de merkfilosofie die de mens centraal stelt en de maatstaf vormt voor de toekomst van de mobiliteit.

Spannende presentaties en een nieuw standconcept op de CES 2020 in Las Vegas

De Mercedes-Benz beursstand nodigt bezoekers uit om kennis te maken met toekomstgerichte mobiliteit. De bezoekers kunnen de highlights van het product- en technologiemerk EQ – de volledig elektrische EQC 400 4MATIC (stroomverbruik gecombineerd: 20,8-19,7 kWh/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km)*, de Vision EQS en ook de nieuwe, futuristische concept car – met eigen ogen aanschouwen. De beursstand van dit jaar dompelt bezoekers onder in een belevingswereld en onderstreept de voortdurende verbetering van het Mercedes-Benz beursconcept. De focus ligt zowel op de merkwereld als op de producten, services en innovaties van het merk.

Op de eerste beursdag, dinsdag 7 januari 2020, zijn er drie interactieve presentaties op de Mercedes-Bebz stand:

  • 10.30 uur: Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk Sales & Marketing, zal het hebben over de unieke samenwerking tussen een van de meest innovatieve merken in de entertainmentbranche en het meest waardevolle premium automerk ter wereld. Bovendien zal ze de stand openen - een innovatie-, product- en merkervaring voor alle bezoekers.
  • 11.30 uur: Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Group Research en Mercedes-Benz Cars Development, houdt een presentatie met als thema ‘Pioneering the Future’ en vertelt over de verbanden en de effecten van een holistische, duurzame ontwikkelingsstrategie waarin de mens altijd centraal staat.
  • 12.30 uur: Gorden Wagener, Chief Design Officer bij Daimler AG, zal de wijze waarop een mensgericht design tot stand komt beschrijven, maar ook de verbinding van design en functionaliteit in het interieur van de nieuwe concept car.

De CES 2020 – beleef de beurs digitaal

Geïnteresseerden kunnen de Consumer Electronics Show 2020 in Las Vegas ervaren via de Mercedes-Benz platforms voor journalisten en influencers. Alle relevante informatie en highlights vindt u in een ‘event special’ op Mercedes me media: https://media.mercedes-benz.com/CES2020. Daarnaast vindt u al het nieuws op twitter: @mb_press.

* De genoemde cijfers met betrekking tot brandstofverbruik en CO2-emissie zijn voorlopige cijfers die zijn vastgesteld door de technische dienst voor het certificatieproces volgens de WLTP testprocedure en vertaalt naar NEDC-cijfers. Er is nog geen EU-typegoedkeuring of een conformiteitscertificaat met officiële cijfers beschikbaar. Er kunnen verschillen zijn tussen de opgegeven waarden en de officiële cijfers.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met 175.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2018 werden ruim 2,3 miljoen auto’s en ruim 420.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt het bedrijf de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.