17
maart
2022
|
09:00
Europe/Amsterdam

Baan Twente uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland

Op 16 maart heeft Mercedes-Benz Nederland de jaarlijkse Best Van Dealer Award uitgereikt, en Baan Twente uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. De Mercedes-Benz bedrijfswagendealer uit Rijssen, Hengelo en Oldenzaal noteerde het afgelopen jaar wederom topscores op het gebied van service en klanttevredenheid.

De Best Van Dealer Award wordt door Mercedes-Benz Nederland jaarlijks uitgereikt aan het Van ProCenter dat zich onderscheidt door topprestaties. Mark Horsten, COO Vans bij Mercedes-Benz Nederland: “Jaarlijks toetsen wij als importeur de activiteiten van de Nederlandse dealerbedrijven en worden alle facetten van de Van ProCenters twaalf maanden lang geanalyseerd en geëvalueerd, van verkoop en service tot klantentevredenheid. Klanten van de Van ProCenters hebben eveneens een belangrijke inbreng in de prestaties van de dealerbedrijven. Zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service zoals ze die ervaren, en kunnen tegelijkertijd ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier hebben de bedrijfswagenklanten van Mercedes-Benz een actief aandeel in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk. We hechten veel waarde aan de Award, uiteindelijk draait het bij Mercedes-Benz Vans allemaal om de beste klantentevredenheid.”

“Klantvriendelijkheid structureel verweven in onze organisatie”

De bestelwagenafdeling van Mercedes-Benz Van ProCenter Baan Twente noteerde afgelopen jaar topscores op het gebied van service en klanttevredenheid, en mag zich hiermee een jaar lang het meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland noemen. Enkele jaren geleden werd het dealerbedrijf met vestigingen in Rijssen, Hengelo en Oldenzaal en ook al onderscheiden voor deze prestatie.

“Met deze erkenningen laten we zien dat de Van ProCenter-aanpak zijn vruchten afwerpt, ook in deze uitdagende tijden,” verklaart Gerd van der Kolk, Directeur van Baan Twente. “Het feit dat we binnen slechts enkele jaren tijd tot tweemaal toe zijn onderscheiden voor onze prestaties op het gebied van klantvriendelijkheid en klanttevredenheid, geeft aan dat deze elementen structureel in onze organisatie verweven zitten. Vanzelfsprekend zijn we erg verguld met deze Best Van Dealer Award, maar de waardering van onze klanten voor de wijze waarop we zaken doen, telt voor ons nog zwaarder.”

De kracht van de Mercedes-Benz Van ProCenters

Mercedes-Benz heeft het Van ProCenter-label ontwikkeld om extra voordelen te bieden aan ondernemers met een Mercedes-Benz bestelwagen. Deze zakelijke doelgroep wil volledig kunnen vertrouwen op maximale inzetbaarheid van zijn bedrijfswagen. Daarom heeft een Van ProCenter altijd het volledige bestelwagenaanbod beschikbaar, zijn er speciaal opgeleide verkoopadviseurs en is de op- en ombouwexpertise in huis aanwezig. Wanneer een bestelwagen voor onderhoud of reparatie in de werkplaats staat, is er ook altijd passend vervangend vervoer beschikbaar, zodat de mobiliteit gegarandeerd is.

Op de foto van links naar rechts: Kruno Mustac, André van Beek, Laura Coppin, Mark Horsten, René Achinger (allen Mercedes-Benz Nederland BV) en Gerd van der Kolk, Marcel Baan,  Gert-Jan Baan, Peter Leushuis (allen Baan Twente).

Mercedes-Benz Group AG in één oogopslag

Mercedes-Benz Group AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 175.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz Group AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2018 werden bijna 2,3 miljoen auto’s en meer dan 420.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz Group AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Mercedes-Benz het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.