25
januari
2018
|
14:41
Europe/Amsterdam

Baan Twente meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland

Mercedes-Benz Van ProCenter Baan Twente, met vestigingen in Hengelo, Oldenzaal en Rijssen, is door Mercedes-Benz Vans Nederland uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke Van ProCenter van Nederland over 2017. Baan Twente ontving de prestigieuze titel met de daarbij horende trofee omdat het bedrijf zich als beste heeft onderscheiden op het gebied van klantvriendelijkheid. Met het Van ProCenter-programma streeft Mercedes-Benz Vans er naar de klantverwachtingen te overtreffen. Klanttevredenheid en kwaliteit zijn prioriteit voor Mercedes-Benz en dragen bij aan een grote loyaliteit. Daarnaast zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk.

Klanttevredenheid is de basis voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de tevredenheid van klanten te meten. Zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel de showroom als de werkplaats van de Van ProCenters. Ook kunnen ze punten aangeven die voor verbetering vatbaar zijn.

De klant altijd op nummer 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van de onderzoeken is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een Van ProCenter: vanaf het eerste contact, de proefrit en de offerte tot de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie. Mercedes-Benz Van ProCenter-medewerkers worden hier intensief op getraind en getoetst.

Uit de resultaten kwam naar voren dat ook in 2017 de Mercedes-Benz Vans-organisatie over de hele breedte zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Het feit dat alle Mercedes-Benz bestelwagendealers in Nederland als Van ProCenter gecertificeerd zijn, uniek in Europa, geeft aan hoe sterk de nadruk ligt in ons land om klantbeloftes concreet te maken en na te komen.

Baan Twente: meest klantvriendelijke Van ProCenter van Nederland

Gerd van der Kolk, Directeur Baan Twente, over de prestigieuze titel: “Het zit in ons DNA om de klant centraal te stellen. Wij zien onze services als een totaalpakket. Onze Sales- en After Sales-medewerkers trekken heel nauw samen op. Dat is echt onze kracht. Al jaren zien we dat terug in een trouwe klantenkring en nu dus beloond met deze titel.”

Mercedes-Benz Van ProCenter is er voor de klant

Mercedes-Benz heeft het Van ProCenter-programma ontwikkeld om extra voordelen te bieden aan ondernemers met een Mercedes-Benz bestelwagen. Deze zakelijke doelgroep wil volledig kunnen vertrouwen op maixmale inzetbaarheid van zijn bestelwagen. Daarom heeft een Van ProCenter altijd het volledige bestelwagenaanbod beschikbaar, zijn er speciaal opgeleide verkoopadviseurs, is de op- en ombouwexpertise in huis aanwezig en kan men op tien strategische punten in het land tot 22.00u terecht voor onderhoud of reparatie. Wanneer een bestelwagen voor onderhoud of reparatie in de werkplaats staat, is er ook altijd passend vervangend vervoer beschikbaar, zodat de mobiliteit gegarandeerd is. Tevens kan men gebruikmaken van de haal- en brengservice van het Van ProCenter.

Jorus Vos, Managing Director van Mercedes-Benz Vans BeNeLux: “De afgelopen jaren zijn we meermalen beloond met titels. Denk aan de tweemaal op rij verworven titel voor Bestelauto van het Jaar voor de Vito. En recent ontvingen wij de titel voor BestelautoMerk van het Jaar. Zonder uitzondering scoorde de verregaande dienstverlening van onze dealerorganisatie in deze verkiezingen de hoogtste punten. Iets om bijzonder trots op te zijn.

De structuur, de serviceverlening en de marktbenadering van de Van ProCenters hebben de laatste jaren bewezen een ideale mobiliteitspartner te zijn voor ondernemers en gebruikers van een Mercedes-Benz bestelwagen. Wij streven ernaar om het hoge niveau van onze Van ProCenters te waarborgen, waarbij ook het programma continu wordt verbeterd een aangepast.

Baan Twente toont aan dat het consequent centraal stellen van de klant z’n vruchten afwerpt. Wij feliciteren directie en medewerkers, en ook al hun klanten, met deze belangrijke en prestigieuze onderscheiding.”

Beste Sales en After Sales Van ProCenter

Ook op vestigingsniveau werden er titels uitgereikt. Wensink Veendam is uitgeroepen tot beste Sales Van ProCenter en Stern Auto Veenendaal tot beste After Sales Van ProCenter.

 

Fotobijschrift:

Het team van Baan Twente heeft zojuist de trofee ontvangen voor het meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland in 2017.