25
januari
2011
|
01:00
Europe/Amsterdam

Baan Twente meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

  • Overall-winnaar bij toekenning Klant Nr.1 Awards

  • Klanten beoordelen dealer door middel van enquêtes

  • Mercedes-Benz organisatie acteert op zeer hoog niveau

Mercedes-Benz dealer Baan Twente uit Rijssen is de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Het bedrijf was de grote winnaar bij de vierde editie van de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards. Deze prijzen worden jaarlijks door Mercedes-Benz Nederland uitgereikt aan dealerbedrijven die opvallen door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Door middel van enquêtes kunnen klanten alle aspecten hiervan beoordelen. Daaruit blijkt ook dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.

Bij Mercedes-Benz heeft klanttevredenheid de hoogste prioriteit. Daarom voert het merk al meer dan 18 jaar onderzoeken uit om de mate van klanttevredenheid te meten. Dat gebeurt via enquêtes die de klanten per e-mail ontvangen. Door middel van deze elektronische vragenlijsten beoordelen klanten hun dealer en hebben ze de mogelijkheid eventuele verbeterpunten aan te geven. Dit stelt de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie in staat gericht te werken aan een nog betere dienstverlening.

Klant Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De basis hiervan is dat klanttevredenheid structureel wordt geïntegreerd in álle processen. Met succes: bij elke Mercedes-Benz dealer van Nederland is maximale zorg en aandacht voor de klant vanzelfsprekend – iedere werknemer binnen het bedrijf handelt daar ook naar. Klanten van de Mercedes-Benz organisatie kunnen er daardoor van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Mede daardoor krijgt elke klant het - terechte - gevoel dat hij speciaal is en dat hij wordt gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien voor iedereen duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Baan Twente in Rijssen: de meest klantvriendelijke dealer van Nederland

Baan Twente in Rijssen is door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Tijdens een speciale bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Gert-Jan Baan daarvoor de bijbehorende ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Baan over de prestigieuze onderscheiding, die dit jaar voor de vierde keer werd uitgereikt: “Ons bedrijf bestaat 45 jaar. De afgelopen jaren waren voor de gehele autobranche pittig. Juist in die periode zijn wij nóg een stapje harder gaan lopen. Dit ging vergezeld van een extra dosis vitamine A. Ofwel: nog meer aandacht voor onze klanten. Iedereen heeft vitamine A nodig en dat geldt in het bijzonder voor klanten. Dat zit hem vaak in kleine dingen – een glimlach is óók vitamine A. We zijn trots op deze waardering van onze klanten. Vooral ook omdat het teamwork is. Want iedereen binnen het bedrijf werkt er hard aan om onze slogan (Baan Twente, goed op weg) waar te maken. De Klant Nr. 1 trofee geeft aan dat niet alleen wij, maar vooral onze klanten goed op weg zijn.”