22
februari
2023
|
20:44
Europe/Amsterdam

Baan Twente beste Mercedes-Benz Cars dealer van Nederland

Samenvatting

Mercedes-Benz reikt Best Dealer Awards voor personenwagens uit in drie categorieën: ‘Best Dealer’,’ Best Customer Satisfaction’ en ‘Best Workshop CSI’

Ieder jaar reikt Mercedes-Benz voor personenwagens de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Baan Twente is ’Best Dealer 2022’ met de beste resultaten in de categorie ‘Best Dealer’, waarin aspecten als verkoop, service en klanttevredenheid worden beoordeeld. Baan Twente behaalde met zijn vestging in Rijssen bovendien de eerste plaats in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’. Auto Kökcü in Amsterdam is de winnaar in de categorie ’Best Workshop CSI’.  

Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle gebieden perfect van dienst te zijn, reikt de divisie Cars van Mercedes-Benz Nederland jaarlijks de Best Dealer Awards uit aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Gedurende twaalf maanden worden alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klanttevredenheid geanalyseerd en geëvalueerd. Hierbij wordt rekening gehouden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren. Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruik van een Best Dealer Award-ranking. Ook de klanten van Mercedes-Benz hebben een aanzienlijk aandeel in de score: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier vervullen zij een actieve rol bij het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Baan Twente ‘Best Dealer 2022’

Dit jaar wist Baan Twente met de vestigingen Hengelo en Rijssen de top van de Best Dealer Award-ranking te bereiken. Het bedrijf mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen. Directieleden Gerd van der Kolk en Gert-Jan Baan kregen de trofee uit handen van Egwin Wauters, Head of Retail Network Development BeNelux van Mercedes-Benz, en meldden aansluitend het volgende: “Wij zijn bijzonder trots dat deze award dit jaar weer terug is bij Baan Twente. Het is een prachtige beloning voor de inspanningen van onze loyale en betrokken medewerkers in beide vestigingen. Het bewijst ook dat we als team continu aandacht besteden aan alle aspecten op het gebied van klanttevredenheid. Goede service en een persoonlijke benadering zijn voor ons vanzelfsprekend – wij willen dat de klant zich altijd thuis voelt bij Mercedes-Benz. In onze vestiging in Hengelo is bovendien de ombouw naar het nieuwe retailconcept net afgerond, waardoor we in de toekomst nog meer kunnen inspelen op de klantbeleving. De award is een geweldige stimulans om ook in de toekomst onze dienstverlening en service op een hoog niveau te houden.”

Baan Twente Rijssen ‘Best Customer Satisfaction 2022’

Ook in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ wist Baan Twente met de vestiging in Rijssen de koppositie te bereiken. De beoordeling van klanten vormt de basis voor deze award. Over een periode van drie jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades.

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ behaalde de vestiging Gorinchem van Louwman Mercedes-Benz  de tweede positie. De derde plek was voor ASV in Veghel.

Egwin Wauters reikte de awards persoonlijk uit bij de dealers. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “De Best Dealer Awards inspireren en motiveren onze dealers en hun medewerkers tot topprestaties. Klanttevredenheid is voor ons als luxury brand echt essentieel. Met onze focus op een luxebeleving en service van het hoogste niveau streeft onze organisatie altijd naar de hoogste klanttevredenheid. We zijn blij dat deze prestaties ook door de klant zelf worden gewaardeerd. We zijn trots op de waardering die klanten aan hun dealerbedrijf geven en blijven samen met ons dealernetwerk werken aan een passende merkbeleving in de toekomst.”

Auto Kökcü in Amsterdam ‘Best Workshop CSI 2022’

Sinds vorig jaar wordt er door de divisie Cars ook een speciale award uitgereikt aan het Erkende Servicepunt dat de beste overall service levert. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2022’ behaalde Auto Kökcü in Amsterdam de eerste plaats. “Deze award onderstreept het hoge serviceniveau van de aftersales”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz Nederland. “De ervaringen op het gebied van aftersales spelen een belangrijke rol bij de daaropvolgende merkkeuze van de klant. Customer services – van online en offline activiteiten tot accessoires en onderhoud & reparatie – leveren een aanzienlijke bijdrage aan de luxebeleving die de klant ervaart.”

In de categorie ‘Best Workshop CSI’ was de tweede plaats voor Autoservice Van den Akker in Uden en de derde plaats voor Baan Twente in Rijssen.