15
januari
2009
|
01:00
Europe/Amsterdam

ASV Veghel meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

ASV uit Veghel heeft bij de uitreiking van de Klant Nr.1 Awards in Utrecht de eerste prijs behaald en is daarmee voor het tweede jaar op rij de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. De tweede en de derde plaats gingen naar Wensink in Apeldoorn en Wensink in Doetinchem. Alle Mercedes-Benz dealers van Nederland hebben zich op het gebied van klanttevredenheid (verder) verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Daarmee betalen de inspanningen van het in 2007 gestarte Klant Nr. 1-traject zich ondubbelzinnig uit.

Klanttevredenheid heeft bij Mercedes-Benz de hoogste prioriteit omdat topproducten vergezeld horen te gaan van de best mogelijke service. Daarom voert het merk al ruim 16 jaar onderzoeken uit waarmee de klanttevredenheid wordt gemeten en op basis waarvan er maatregelen worden genomen om verbeteringen door te voeren. In 2007 is Mercedes-Benz gestart met Klant Nr. 1, een traject waarbij klanttevredenheid structureel wordt geïntegreerd in álle activiteiten. Op die manier kan een dealer zijn klanten optimaal van dienst zijn én deze mensen het gevoel geven speciaal te zijn en gewaardeerd te worden.

Klant Nr. 1: awards en winnaars

Een vast onderdeel van Klant Nr. 1. is de jaarlijkse uitreiking van de gelijknamige Awards. Klanten van alle Mercedes-Benz vestigingen kunnen via enquêtes aangeven hoe tevreden zij zijn over hun dealer. Op basis hiervan komt er een rangorde uit de bus. Daarbij bleek ASV uit Veghel net als vorig jaar het best te scoren. Directeur Cees Hendriks: “Dit is opnieuw de beloning voor de geweldige inzet van ons volledige team. Wij streven naar maximaal tevreden klanten en dat kan alleen als alles tot in de kleinste details klopt. Na twee overwinningen, willen we natuurlijk ook de derde keer op rij winnen om de trofee daarmee een vaste ereplaats in ons bedrijf te geven. Ook in 2009 gaan we dus weer voor de eerste plaats!”

De vestigingen van Mercedes-Benz dealer Wensink uit Apeldoorn en Doetinchem eisten respectievelijk de tweede en derde plaats voor zich op. Winfried Blum, CEO van Mercedes-Benz Nederland hierover: “ASV was vorig jaar eveneens winnaar, maar ook dit jaar hebben ze de eerste plaats echt verdiend omdat ze wederom verbetering hebben laten zien. De tweede en derde plaats van Wensink is veelzeggend omdat veel mensen denken dat optimale klanttevredenheid alleen door kleinschalige dealerbedrijven is te realiseren. Wensink laat evenals andere grote Mercedes-Benz dealergroepen in ons land zien dat klanttevredenheid geen kwestie is van de omvang van een bedrijf. Ook afgezien van het podium laat Klant Nr.1 dit jaar uitsluitend winnaars zien: iedere Mercedes-Benz dealer heeft duidelijke vooruitgang geboekt. De uiteindelijke winnaars zijn dan ook de klanten van de Nederlandse Mercedes-Benz dealers. Zij weten zich bij ons merk verzekerd van een organisatie die zich continu inzet om de klanttevredenheid verder te verbeteren. En daar blijven we ook in 2009 keihard aan werken.”