04
februari
2014
|
01:00
Europe/Amsterdam

ASV meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland

Mercedes-Benz dealer ASV met vestigingen in Veghel en Eindhoven is uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland. Het bedrijf kreeg de prestigieuze titel en de bijbehorende Klant Nr 1.-trofee omdat de vestigingen van ASV opvallen door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanten kunnen zich over hun eigen dealerbedrijf uitspreken via enquetes waarbij alle aspecten van klanttevredenheid aan de orde komen: van showroom tot en met werkplaats. Dit heeft bij Mercedes-Benz topprioriteit omdat het een belangrijke factor is voor de loyaliteit op lange termijn. Bovendien zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk. Wederom bleek dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al meer dan 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van zijn klanten te meten. Dit gebeurt door middel van digitale vragenlijsten die klanten kunnen invullen op een moment dat het hen uitkomt. Zij kunnen zich via antwoorden op concrete vragen uitspreken over de mate van de kwaliteit van dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze aangeven waar ruimte voor vebetering ligt. Dit maakt het voor de Mercedes-Benz organisatie mogelijk om gericht aan verdere optimalisering van de dienstverlening te werken.

Complete dienstverlening: de klant altijd op Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De essentie ervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de afevering en (afspraken voor) onderhoud en reparatie. Iedereen bij Mercedes-Benz is doordrongen van het belang van een klantgerichte instelling. Medewerkers worden daar dan ook intensief op getraind. Het resultaat is dat elke (potentiële) Mercedes-Benz klant bij elke dealer optimale zorg en aandacht krijgt – in showroom en werkplaats. Ofwel: klanten kunnen er van uit gaan dat elk bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening en dat ze dus altijd de aandacht krijgen die ze verdienen. Zo geeft Mercedes-Benz zijn klanten het - terechte - gevoel dat ze speciaal zijn én worden gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt ook duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren op het gebied van klanttevredenheid.

ASV: meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om het de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealergroep ASV met vestigingen in Veghel en Eindhoven sprong eruit. Het bedrijf werd door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland. Daarvoor kreeg directeur Cees Hendriks een speciale onderscheiding overhandigd. Hendriks over de prestigieuze onderscheiding: “Klanttevredenheid zit bij ASV in het DNA ‘gebakken’, het is een tweede natuur voor iedereeen die bij ASV werkt. Overigens is dat niet nieuw: sinds de start van ASV staat de klant centraal. Hoewel het niet de eerste keer is dat we worden onderscheiden op het gebied van klanttevredenheid, zijn we met zijn allen zeer trots op deze prijs. Hij is mooi in lijn met reacties die we ook spontaan van onze klanten krijgen: er komen regelmatig complimentjes via de mail of zelfs in de vom van taart. Die erkenning waarderen we zeer!”

Altijd en overal: zorg en aandacht

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de zevende keer uitgereikt. Dat gebeurde in Stuttgart, de thuisbasis van het merk. Hans-Bahne Hansen, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte samen met Marcus Breitschwerdt (Head of Europe Region Mercedes-Benz Cars) de

prijzen uit. Hansen prees de resultaten van de Nederlandse dealers en zei daarover het volgende: “Zorg en aandacht voor de klant is bij Mercedes-Benz overal. Dat begint al bij het eerste contact, of dat nu telefonisch of via internet is. In de vestigingen ervaar je de toegewijde instelling van de medewerkers zowel in de showroom als in de

werkplaats. Wij noemen dat: complete dienstverlening – het unieke Mercedes-Benz gevoel is overal. Het is goed om te zien dat onze dealers dit jaar wederom buitengewoon goed gescoord hebben. Uit onze onderzoeken komt naar voren dat onze klanten zeer tevreden zijn – zo tevreden zelfs dat ze de producten én diensten van Mercedes-Benz zonder meer aanbevelen aan anderen. Daar mogen we als complete Mercedes-Benz organisatie trots op zijn!”