28
april
2021
|
15:47
Europe/Amsterdam

Alles in het oog: het nieuwe Mercedes me Privacy Center

Bij Mercedes-Benz is veiligheid belangrijk – en dat is altijd zo geweest. Zowel in de fysieke als digitale wereld. De hoge eisen die Mercedes-Benz klanten aan hun auto stellen, gelden daarom ook voor het omgaan met gegevens. In het nieuwe Mercedes me Privacy Center kunnen klanten nu nog sneller een overzicht krijgen van hun persoonsgegevens en eenvoudig beslissen waarvoor Mercedes-Benz deze mag gebruiken.

Renata Jungo Brüngger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Integriteit en Juridische Zaken: “Gegevensbescherming is voor ons een kwaliteitskenmerk. Het nieuwe Mercedes me Privacy Center staat garant voor verantwoord omgaan met klantgegevens. Wij maken inzichtelijk welke gegevens wij verzamelen en hoe wij deze verwerken; klanten kiezen zelf van welke services zij gebruik willen maken. Daarbij baseren we ons op onze gegevensbeschermingsprincipes van zelfbeschikking, transparantie en veiligheid.”

“De controle over welke gegevens we bij Mercedes-Benz gebruiken, hoe en met welk doel, ligt dan ook precies waar die hoort: bij onze klanten. Via het Mercedes me Privacy Center kunnen onze klanten de vele functies van hun connected auto beheren, services van Mercedes me en services van derden activeren en bijdragen aan het verbeteren van voertuigfuncties”, aldus Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Sales & Marketing. “We willen meerwaarde creëren voor onze klanten – dat is een belangrijk onderdeel van onze datavisie.”

Klanten komen in contact met Mercedes-Benz via vele interacties binnen en buiten de auto. Mercedes-Benz kan met behulp van data veel ervaringen, services, producten en aanbiedingen voor klanten individualiseren – als zij het gebruik van hun gegevens toestaan. Het Mercedes me Privacy Center bundelt deze beslissingen en geeft ze overzichtelijk weer op één plek. Bovendien kunnen klanten met slechts enkele muisklikken toestemming voor gegevensverwerking geven of intrekken.

Intuïtieve navigatie en eenvoudig beslissen

Klanten krijgen toegang tot het dashboard door in te loggen op hun Mercedes me-account. Het platform is toegankelijk via ‘Mijn instellingen’. Hier kunnen gebruikers hun datagebruik bekijken en naar wens aanpassen. De inhoud is overzichtelijk en up-to-date in vijf categorieën gebundeld: ‘Mercedes me-services’, ‘Bijdrage aan mobiliteit en connectiviteit’, ‘Services van derden’, ‘Doorontwikkeling van voertuigfuncties en services’ en ‘Persoonlijke aanbiedingen en informatie’.

In Duitsland is het Mercedes me Privacy Center onlangs live gegaan. De uitrol in heel Europa volgt in de komende maanden – op middellange termijn moeten Mercedes-Benz klanten wereldwijd toegang hebben tot het platform. De integratie in de Mercedes me-apps staat al op de planning. Het Privacy Center groeit stap voor stap, door meer functies en geïntegreerde feedback van klanten.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.